Eerste cruise week - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lotte Scheijven - WaarBenJij.nu Eerste cruise week - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lotte Scheijven - WaarBenJij.nu

Eerste cruise week

Blijf op de hoogte en volg Lotte

03 September 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Jaa na lang wachten komt er dan eindelijk een verslagje aan. Mam en Pap hebben me 23 augustus op de cruise gedropt, super fijn dat ik ze nog even zag voor mijn avontuur begon. Nadat mijn hele koffer over hoop is gehaald omdat er iets "verdachts" in mijn koffer zou zitten werd ik meteen meegenomen naar safety office (weet nog steeds niet wat hij gezien heeft :p). Daar heb ik meteen een rondleiding met alle Firedoors en dingen die ik moest weten voor mijn examen die ik moest maken over de veiligheid. Ik werd meegenomen door Alicia (Engels en ook 20 jaar) een mede collega in de spa naar haar kamer zodat ik daar mijn spullen even kon leggen. Daarna heb ik kennis gemaakt met het team en mijn manager. Wat informatie gekregen en ik mocht toen met Alicia gaan eten in het restaurant van de gasten. Super leuk meisje en is echt al een vriendin geworden. Daarna ben ik maar eens naar mijn eigen cabine gegaan en heb ik mijn koffer uitgeladen. Heb mijn cabine genoot leren kennen. Ze is 38 en getrouwd en heeft een dochter van 13. Ze is van Romenië. Klinkt niet altijd evengoed tussen haar en mij maar veel zijn we toch niet samen op de kamer, aangezien zijn andere tijden vrij is dan ik ben.

Het was een dag vol nieuwe impacten en informatie dus tijd om in bed te kruipen maar tuurlijk kon ik niet slapen.

Maandags ben ik begonnen met mijn eerste werkdag. Ik heb letterlijk alleen maar gestaan bij receptie en voor de spa, en iedereen moeten begroeten die naar binnen kwam.

Er was een Nederlands gezin op de cruise en jawel raad eens uit Budel. Wat is de wereld toch klein. Super leuk gezin die veel in de spa kwamen. Gezellig met ze kunnen kletsen. Omdat ik in de laatste 2 dagen van de cruise aankwam heb ik de eerste 2 dagen weinig gedaan.

Dinsdag was het embarkation day. Dat betekend dat er een nieuwe lading gasten op de boot komen. S ochtends heb ik weer een safety cursus moeten doen. En raad eens er is een Nederlandse stagiaire aan boord gekomen. Ze werkt bij people services en is erg aardig. Fijn om afentoe Nederlands te kunnen praten met iemand. Ze is hier 4 maanden. Helaas hebben we vrij verschillende uren en zien we elkaar weinig.

Na de cursus ben ik naar de spa gegaan en hebben we alles klaar gezet voor de spa tours. Dit doen we elke embarkation day. Gasten kunnen dan van 1 tot 4 met een Tour door de spa komen en in elke cabine verteld een spalid wat over hun behandeling. Ik had een model en mocht daar de behandeling op doen. Super leuk om dit te doen. In het begin wel zenuwachtig maar werd steeds leuker.

Deze 12 daagse cruise begon in Barcelona en eindigt in 2 dagen in Venetië. Daar hebben we een nacht overlapping. Iedereen mag dan de cruise af. Dit schijnt een groot feest te zijn en alle crew leden hoeven pas om 6 uur s ochtends terug te zijn. Kan niet wachten dus..

Ik heb een examen moeten maken over de safety en gelukkig geslaagd. Maar vanaf vandaag ben ik begonnen met een 2 weekse cursus om nog verder te weten wat te doen als er brand is etc. Elke dag 3 uur ppfff..

Dinsdag avond ben ik met een deel van de spa naar de animatie show geweest speciaal alleen voor crewleden. Leuke show om te zien.

Na 4 dagen had ik dan eindelijk een middagje vrij in Livorno. Ik ben wat boodschappen gaan doen en had na een tijd eindelijk WiFi. Wat ja bereik heb je niet op je telefoon, zelfs niet als we in een haven liggen. En mijn Europese bankpas werkte niet aan boord en moest dollars hebben om mijn kaart te activeren voor WiFi. WiFi is heel duur op de cruise dus probeer zo weinig mogelijk te gebruiken en zo veel mogelijk van boord.

Donderdags was een mega dagje. Ik was s ochtends vrij tot half 3. Op elke cruise hebben we boat drills dit zijn oefen uren voor als er iets op de cruise zou gebeuren. En ik moest doen alsof ik een invalide passagier was die een rolstoel nodig had op verdieping 10. En ja hoor mijn knappe rescue team kwam me ophalen en als een prinsesje werd ik van verdieping 10 naar verdieping 7 de trappen afgedragen hahaha. Na de boat drill ben ik met Alicia en Jarred (de fitness instructeur) naar het strand geweest en hebben we lekkere cocktails gedronken en in de zon gelegen.

Toen we terug moeten zijn op de cruise, zijn we gaan werken en tot half 10. Ik ben met Alicia gaan eten op het open dek. En wouw mooiste zonsondergang gehad ooit. Niet in woorden te beschrijven. In 1 minuut de hele zon weg.

Na het werk hadden we een spa avondje, iedereen kwam naar de spa en hebben we gedanst en chickenwings gegeten. Ook deden we een spelletje om elkaar beter te leren kennen. Kort gezegd beste dagje ooit gehad.

Ow en de mannen zijn "anders" hier. Alicia en ik waren eens gaan kijken en kwamen op de conclusie dat 80 % philipijns is, 15% homo of getrouwd en 5% hetero waar misschien 1% een beetje er goed uitziet. Weinig keuze hier dus haha. En slechte versier trucs. Zo stond ik in de lift en zegt een jongen tegen mij: I van de why you are a beauty therapist.... Because your beautifull. Hahahaha heb toch even moeten lachen toen ik de lift uitliep. Ook heb ik een Philipijnse aanbidder. Gister waren we met 3 meiden in het restaurant aan het eten en hij zei: hi Lotte, how are you, you look Nice today. Aahh echt een schatje. Al is het niet mijn type haha.

Dag erna heb ik de ochtend gewerkt en s middags met 3 meiden van de spa naar Napels geweest. Het is prachtig om overal even van de cruise te mogen. S avond heb ik lekker gegeten met Alicia en zijn we daarna naar de magic show gaan kijken.

Aangezien we op bepaalde tijden in Raffles (gast restaurant) mogen eten, mag ik totaal niet klagen over het eten. Lekker buffet en veel variatie. Ow en ze hebben iemand die crêpes maakt. Hmmm stiekem 6 dagen achter elkaar s avond crêpes met nutella gegeten. Maar daar ook maar eens mee stoppen omdat anders weer veel te dik word. Al is het erg moeilijk om de lekkere desserts te laten staan.

Er gaat een gerucht dat mijn cabine genoot weg gaat deze maand. En als dat zo is willen Alicia en ik proberen haar in mijn kamer over te schuiven.

Oh ja de behandelingen, de reden waarom ik hier ben. Ik heb pas na 6 dagen mijn eerste behandeling gedaan. Niemand kent mijn behandeling en het is erg moeilijk te promoten, ik moet dus veel moeite doen om behandelingen te krijgen.

Nu moet ik zeggen dat deze cruise heel slecht is. Iedereen heeft het moeilijk om hun target te halen en we zitten er dan allemaal ook ruim onder.

Ik word elke avond in slaap gewiegd door de golven die tegen de cruise aan klotsen, en aangezien wij onder het zeewater niveau slapen voel je dat extra goed.

De crewbar heb ik ook al uitgevonden. Gezellig avondje met de spa gehad. Helaas mogen Alicia, Jonne (Nederlandse stagiaire) en ik niet drinken omdat we onder 21 zijn en het een Amerikaans schip is.. Wel een leuke avond gehad.

We hebben een accupunture therapist op de cruise en wow wat een geweldige behandeling. We hebben uitgeleg gehad over hoe hoe het werkt. Echte elke ziekte zoals diabetes, arhtritis etc en pijn in je spieren en botten kan hij verhelpen. En de naalden voel je echt niet.

Zoals jullie horen is het leven op mijn cruise zo slecht nog niet. Lekker 30 graden overal waar je de cruise af mag en mega leuke mensen om me heen.

Besef van tijd en dag heb je hier alleen totaal niet. Zo dacht ik ere gister nog met mijn ouders geappt te hebben, wat bleek dat dat alweer 3 dagen geleden was.. Woops haha.

Oké hier hou ik weer even mee op. Het gaat erg goed met me en ik voel me thuis hier dus maak jullie allemaal geen zorgen.

Hoe is het met jullie?!

Dikke kus xx

  • 03 September 2015 - 18:52

    Oma Caris:

    Je moeder heeft me jou verslag voorgelezen en foto's laten zien.Wat een leuk verslag. Heb er om moeten lachen. Fijn dat het goed gaat. Veel plezier.
    Oma zegt dat ze hier in Reuver ligt te luieren in bed.

  • 04 September 2015 - 22:18

    Loes:

    Heel erg leuk om dit weer te lezen sis!
    Hoop dat Christian en ik je kunnen komen opzoeken, zodat ik het eens van dichtbij kan komen kijken en ervaren haha.

    Geniet er nog maar lekker van & wat die mannen betreft: laat maar daar haha ;) !

    Dikke kus x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 22277

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 06 Mei 2016

Cruiseschip

27 April 2014 - 31 Juli 2014

Berlijn

17 Juli 2013 - 18 Oktober 2013

Tenerife

Landen bezocht: