Yes I am still alive... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lotte Scheijven - WaarBenJij.nu Yes I am still alive... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lotte Scheijven - WaarBenJij.nu

Yes I am still alive...

Blijf op de hoogte en volg Lotte

15 Augustus 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hee al mijn trouwe volgers,

Ja ik leef nog steeds. Sorry voor geen reacties of dat je niks van mij hoort maar ik leef tegenwoordig onder een steen. Na 2 weken van 8 tot 5 training te hebben en om 6 thuis te komen eten, douche, kleren wassen en vervolgens nog 2 uur huiswerk te maken en te leren, ben ik dan eindelijk morgen een dagje vrij. Maar helaas ook deze dag word benut om onze Seminar te maken. Dit betekend een presentatie over de behandeling waar ik voor gekozen ben van 20 minuten lang. Ja jongens ik moet gaan presenteren en als je me een beetje kent dan weet je dat dat totaal niet mijn ding is haha :p Ik vertel jullie straks hoe ik ben uitgekozen en wat het is.

Eerst wat meer over wat er de afgelopen week is gebeurd allemaal. Op zaterdag ben ik geslaagd voor mijn Deep Tissue Massage. Op zondag hebben we de Aromaspa Ocean Wrap gedaan dit was wel erg leuk. De massage is echt heel erg lekker.

Op zondag kregen we ook te horen wat je de week erna zou gaan doen. Nu dacht ik facials te gaan doen maar ze hebben me met 3 andere meiden van de zeg 12 beauty therapeuten op Ionithermie gezet. Dit is een 5 in 1 detoxifying lichaams behandeling waar je dus centimeters mee afvalt. En hier moet je dus speciaal voor uitgekozen worden om dit te mogen doen. Ik ben de enige niet Engelse die uitgekozen is. Ze hebben je beoordeeld op de kleine 1 a 2 minuten presentatie die we over ons zelf moesten doen. Ik dacht dat ik dat super slecht gedaan had dus ben erg verrast dat ik toch uitgekozen ben. Ze hebben je uitgekozen omdat ze denken dat je het aankan en dat je in bent voor een uitdaging.

De eerste dag (maandag) ochtend moesten we meteen een examen maken en gelukkig geslaagd met 82 %. Daarna kregen we te horen dat we 3 dagen lang van 8 tot 5 alleen maar theorie zouden gaan doen. En pfff wat was dat zwaar. Na maandag had ik zo mijn twijfels of dit wel wat voor mij was en of ik het wel aankon. 2 meiden waren meteen enthousiast en Julia en ik waren totaal niet blij met de keuze dat ze ons gekozen hadden. Na een goed gesprek met mijn ouders en met mijn super leuke huisgenootje die dit ook gedaan had (en stiekem na een halve rol chocolade koekjes verder :$), heb ik s ochtends de moed bij elkaar gesprokkeld om er toch voor te gaan.

Na 3 intense/super zware theorie dagen waar ik best wat moeite mee had om het bij te houden was het dan eindelijk donderdag. De dag dat we de behandeling mochten gaan uitvoeren. S ochtends hebben we voor de eerste keer de behandeling gedaan en s middags hebben we meteen al op modellen een behandeling moeten doen. Pff ik raakte in een grote black out. De stress en zorg dat ik het niet kon waren veel te veel. Deze behandeling is belangrijk dat je alles goed doet anders veroorzaak je brandwonden bij je gast.

De vrijdag hebben we weer een behandeling gedaan en het ging zo veel beter. Gewoon de angst dat ik het meteen op een model moest doen terwijl ik de behandeling zelf nog nooit gekregen had was de donderdag me iets te veel. En ja ik weet dat ik niet zo onzeker erover moet zijn maar doe het maar eens haha. Deze behandeling bestaat uit alleen maar vertellen over wat er met je lichaam gebeurd als je cellulites hebt/pijn in je spieren/opgeblazen gevoel/vocht vast houd of andere soort gelijke problemen. En als een niet Engelse is het best moeilijk om bij te houden wat ze zeggen, vervolgens te vertalen naar het Nederlands en het dan nog te snappen. Als de behandeling aan is moet ik 30 minuten lang de gast vertellen waar al haar problemen vandaag komen, wat ze hier tegen kan doen, producten verkopen, mijn collega's promoten, en vertellen over hoe ze hun levenstijl kunnen veranderen om deze problemen te verminderen. Erg moeilijk dus. Gelukkig gaat het elke dag steeds beter.

Ze hebben al een paar keer gezegd dat ik erg goed Engels praat voor een Buitenlander. Beter dan hun kunnen aangezien hun de woorden afraffelen etc. Ook zeggen ze dat ik erg volwassen lijk voor mijn leeftijd. Ze dachten allemaal dat ik stukken ouder was.

Ow en als ik alles haal dan weet ik donderdag al op welk schip ik geplaatst word... Super spannend dus. Donderdag is schip dag. Dan krijgt iedereen te horen waar ze heen gaan. Iedereen die er zondag waren is nu al zo goed als weg. Maar heb gehoord dat er deze zondag weer super veel nieuwe komen.

Ik leer en maak huiswerk hier misschien nog meer dan dat ik in 4 jaar op school heb moeten doen haha. Ook moet ik in inches meten. De behandeling moet je meteen hoeveel inches je bent afgevallen. Er raar om met andere eenheden te werken.

Ow en aantekeningen maken is hier echt een ramp haha. Van engels naar nederlands naar engels en weer naar nederlands. Soms weet ik gewoon niet meer wat ik opgeschreven heb :P.

Vanmorgen heb ik dan eindelijk zelf de behandeling mogen ondergaan en wat is dat een raar gevoel. Je spieren worden steeds aangespannen en dan weer log gelaten. Het werkt wel echt als je het samen met de producten gebruikt.

In een powerpoint kwam opeens een dia van Koningin Beatrix. Ze ontvangde het steiner team in Amsterdam. Super leuk om dat te zien en dat ze daar foto's van maken.

Ze kunnen mijn naam allemaal niet uitspreken dus ik word hier Lottie genoemd of Lotje haha.

Ik heb ook een goed gesprek gehad met mijn oud kamergenootje. Het meisje uit India. Zo raar om te horen hoe hun cultuur is. Ze moet nu gaan werken om haar ouders te onderhouden. Wel leuk want zij was erg geintereseerd in hoe mijn leven in Nederland is.

Oh ik heb echt een blunder gemaakt bij mijn andere kamergenoot. We hadden het over de jongens die een kamer langs ons zaten. Ze vinden vrouwen nog al interessant. Ik was naar toilet geweest en zag een van de jongens. Hij had een tattoo van een kus met rode lippenstift. Dus ik kon terug in onze kamer en zeg tegen haar. Hij is inderdaad een player als je een tattoo van een kus op je lichaam hebt. En ze begint echt super hard te lachen dus ik zeg wat is er? Zegt ze ik heb er ook een hahahahah. Oh blunder en raad eens ja ze heeft hem op haar bil.. Woops :p

Ik heb deze kamergenoot helpen inpakken donderdag want ze had haar schip gekregen. Zij heeft ionithermie gedaan en heb haar zelfs nog moeten helpen met haar Seminar en hoe ze moet uitreken hoe ze haar target moet behalen. Beetje raar want ik heb het nog niet eens gehaald haha.

Ik ben verhuisd naar de 3e verdieping zodat ik met de meiden van mijn klas zit en we samen huiswerk kunnen maken.

Vanavond gaan we lekker een avondje uit. Helaas weer netjes om 12 uur thuis zijn aangezien dat onze tijd is..

Ik heb de meiden proberen uit te leggen wat Sinterklaas is maar dat was niet echt een succes hahaha. Na de foto van mij als zwarte piet hadden ze wat meer een beeld ervan maar ze vonden het maar vaag haha.

Zo dit was het weer voor nu. Veel info over de behandelingen. Nogmaals sorry dat ik van de aardbodem ben verdwenen, het is niet dat ik niet geinteresseerd in jullie ben, ik heb hier gewoon totaal geen tijd voor.

Ps. wen er maar alvast aan want de Wifi op de cruises schijnen ook heel slecht te zijn...


Dikke kus vanuit Londen.

XXX


  • 15 Augustus 2015 - 19:24

    Marjo Janssen:

    Hė Lottie, wat ben je goed bezig. Ik ben trots op je! Heel benieuwd op welk schip je komt... xxx

  • 16 Augustus 2015 - 09:34

    Saskia De La Bretonière:

    Hallo Lotte,

    Wat een leuk verslag. Je moet er echt iets voor over hebben. Je mag trots op jezelf zijn, maar dat wist ik al

  • 17 Augustus 2015 - 09:41

    Mariël :

    Ha Lotje/ Lottie,
    Hier een super trotse peettante! Natuurlijk snappen we allemaal heel goed dat je wel wat anders aan je hoofd hebt dan bloggen, maar wat leuk weer van je te horen.
    Ik zag al foto's voorbij komen op FB waar ook wel uit blijkt dat je het erg naar je zin hebt met je "collega's". En dat het geen gemakkelijke stage is, dat geloof ik :(
    Maar........wat leer je veel en wat doe je het goed. En naast alle praktijkervaring doe je tegelijk nog meer levenservaring op.
    En nu maar hopen dat je niet ook die rode tattoo wilt......hahaha.
    Lieve Lot, veel succes en plezier verder, ik blijf je volgen. kus.

  • 17 Augustus 2015 - 09:41

    Mariël :

    Ha Lotje/ Lottie,
    Hier een super trotse peettante! Natuurlijk snappen we allemaal heel goed dat je wel wat anders aan je hoofd hebt dan bloggen, maar wat leuk weer van je te horen.
    Ik zag al foto's voorbij komen op FB waar ook wel uit blijkt dat je het erg naar je zin hebt met je "collega's". En dat het geen gemakkelijke stage is, dat geloof ik :(
    Maar........wat leer je veel en wat doe je het goed. En naast alle praktijkervaring doe je tegelijk nog meer levenservaring op.
    En nu maar hopen dat je niet ook die rode tattoo wilt......hahaha.
    Lieve Lot, veel succes en plezier verder, ik blijf je volgen. kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 22278

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 06 Mei 2016

Cruiseschip

27 April 2014 - 31 Juli 2014

Berlijn

17 Juli 2013 - 18 Oktober 2013

Tenerife

Landen bezocht: