3,5 more months to go :) - Reisverslag uit Ocho Rios, Jamaica van Lotte Scheijven - WaarBenJij.nu 3,5 more months to go :) - Reisverslag uit Ocho Rios, Jamaica van Lotte Scheijven - WaarBenJij.nu

3,5 more months to go :)

Blijf op de hoogte en volg Lotte

06 Februari 2016 | Jamaica, Ocho Rios

Hee trouwe volgers,

Het is weer een maand geleden dat ik een berichtje erop gezet heb en wouw het is alweer februari. Mijn eerste maand van het jaar is weer eens met zun ups and downs geweest.. Laat ik beginnen met hou Oud op Nieuw hier geweest is.

Ja het was dan eindelijk 31 december. Je raad het al het was een sea day.. 14 uur werken en ’s avonds was het dan eindelijk tijd om het nieuwe jaar in te knallen. Vuurwerk?!? Nee haha helaas was er geen vuurwerk op het schip. Op veel schepen is het niet toe gestaan om vuurwerk af te steken. Wat eigenlijk wel logisch is aangezien vuur het grootste gevaar is op zee. Nadat we helemaal opgetut waren zijn we naar het pooldeck gegaan waar alle gasten en de staff members Oud op Nieuw gingen vieren. Super gezellige muziek en dan was het eindelijk tijd om af te tellen naar het nieuwe jaar. Ze hadden grote ijsblokken met 2015 en een 6 voor 2016 gemaakt. Toen we afgeteld hadden, gooide ze de 5 in het water en schuifde ze de 6 naar voren zodat het weer 2016 vormde.
Nadat we daar geweest zijn hebben we dat natuurlijk afgesloten en de vertrouwde crewbar met alle crewmembers.

Het nieuwe jaar was gestart en wat heb ik toch een geweldige gast gehad. Ze was super lief en zo ontzettend blij met het resultaat van mijn behandeling. Want ja ze was na 3 behandelingen 12,5 inch minder dat is 31 centimeters. Ongelofelijk resultaat. Ze had erg moeite met haar lichaam en schaamde zich heel erg. Ze heeft me een vacation hero gegeven omdat ze vond dat ik haar zo op haar gemak had gesteld dat ze vond dat ik het verdiende. Daarnaast had ze ook nog een persoonlijke brief geschreven voor mij met een tip erin. Zulke gasten maken je dag helemaal geweldig.

Het is grappig hoe je hier films kijkt op de tv. Omdat je nooit tijd hebt om de volledige film in 1 keer te kijken je ziet de films van einde en dan zie je het begin en dag erna zie je het middelste stuk van de film haha.

Wat mooie geluks momentjes zijn is als je in de gym bent of in de wachtruimte van de spa. Je kijkt naar buiten naar de zee en vogels komen serieus zo dichtbij langs gevlogen. En grote vogels dat het zijn. Langzaam maar elegant. En natuurlijk niet te vergeten de ongelofelijk mooie zonsondergangen. Het is waar wat ze zeggen, de mooiste zonsondergangen heb je op een cruise schip.

Verder zijn er heel wat veranderingen in de spa. 2 meiden zijn overgezet naar grote schepen, en wij hebben 2 nieuwe meiden gekregen. Dan hebben we vandaag de nieuwe spa manager, wouw.. Wat een pittige tante. Ze is van Jamaica en heeft op de grote schepen gewerkt. Ze denkt dus dat het hetzelfde werkt op een klein schip als op het grote schip.. Vandaag hadden we meeting en ze stelde zich voor en zei meteen oke dit is mijn verwachting van jullie. $20.000 dollar vandaag van jullie allemaal, drie 10/20/30s, en vol geboekte coloms. Oke normaal doen we maar een kleine 5.000 op een embarkation day. Ik stond serieus 10 seconden bij de receptie desk en ze zegt: je colom is leeg. Je kunt hier wel staan maar dat gaat het niet vullen, hier neem deze prijslisten en ga promoten.
Ik moet eerlijk zeggen ons team was uit de hand aan het lopen met de vrijheid de we hadden met de vorige manager. Dus ik denk dat het wel goed is dat we nu een strenge manager hebben die ons terug op de plaats gaat zetten.

Omdat onze oude manager weg ging, moest ze een evaluatie gesprek doen met iedere werknemer. Auwtsj dat was erger dan ik verwacht had. Ik wist dat ik hier niet perform zoals ik normaal thuis zou doen. Ik was dan ook gemiddeld met alles en sommige plekken gaf ze me een 2 uit 5.. Ik moet eerlijk toe geven dat het me meer pijn deed dan ik verwacht had. Het is zwaar te zien dat ze je minder dan gemiddeld geeft terwijl ik normaal op school boven gemiddeld was. En dan is het zelfs zwaarder om te zien dat het ook nog waar is ook. Ik presteer hier zoveel slechter dan ik normaal zou doen. En de beoordeling klopte helemaal met hoe ik hier ben. Het is zwaar om te zien dat ik mijn best doe deze behandeling zo goed mogelijk te promoten maar er niet voor terug krijg wat ik zou willen.

Mijn diepste punt van mijn rollercoaster heb ik vorige week bereikt. Wouw wat was dat een ongelofelijk zware week. In die week zag ik mezelf lopen naar het kantoor om te tekenen om te stoppen. Ik heb nog nooit zoveel gedacht om met iets te stoppen. En ik ben totaal geen stopper. Als ik iets doe dan doe ik het goed en maak ik het af. Het is dan ook stom dat ik er hier moeite mee heb om te blijven. Maar zoals ik zei mijn diepste punt was bereikt dus vanaf nu kan het alleen nog maar omhoog gaan. Na een huilbui en een goed gesprek met de meiden heb ik me kunnen herpakken en ga ik nog lang niet naar huis .

De nieuwe manager is meer bezig met omzet maken en helpt dan ook met alle dingen om nieuwe gasten in te krijgen. Zo is ze me erg aan het helpen met mijn Ionithermie en sta ik morgen met de spa tours in de relax ruimte. Super fijn dat ze dat doet. Ze is wel erg streng maar dat is goed voor ons. In het begin leek het alsof ze niks wist maar ze heeft veel ervaring. Ze moet alleen inkomen in dit schip. Ze komt namelijk van een groot schip en denkt dat het allemaal hetzelfde gaat. Maar langzaam aan merkt ze dat het niet zo werkt en maakt ze er toch het beste van. Ze zou ons best nog eens goed kunnen doen met de revenue van de spa.

Oke genoeg over alle diepte punten, tijd voor alle leuke dingen die ik hier beleef. Die behandeling was blijkbaar zo slecht nog niet want het heeft me geïnspireerd om meer informatie te zoeken in voeding en beweging. Wat betekend dat ik aan het denken ben om weer terug naar school te gaan en iets te gaan doen met voeding en sporten. Ik vind het heel interessant om mensen te helpen met hun dieet en beweging. Ik geef ze in mijn behandeling dan ook altijd tips hoe ze kleine dingen in hun levensstijl kunnen veranderen die grote invloeden hebben. Grappig hoe iets waar je niet voor gekozen hebt om te doen, toch zo goed bij je kan passen.

Gasten zijn een groot inspiratie bron voor mij hier. Zo was er een gast vorige cruise die kanker had in zijn botten en de dokters wisten niet goed meer wat ze konden doen om hem te helpen. Tot hij zei ik wil iemand die me een dieet geeft met alleen maar goede toxins (Alkaline). Er zijn onderzoeken gedaan, waaruit blijkt dat als jij alleen Alkalines eet dat je zonder ziektes kunt leven. Ik durf niet te zeggen wat Alkaline is in Nederlands. Deze man heeft dus een dieet gevolgd waarbij hij alleen maar gezonde dingen deed eten die Alkaline waren. Zijn lichaam heeft uit zichzelf de kanker verwijderd en hij is nu kanker vrij. Ongelofelijk hoe eten je leven kan bepalen en je ziektes zoals kanker kunnen geven en hoe gezonde voeding je kanker vrij kunnen houden. Dit is ook een van de redenen dat ik graag meer wil weten over gezonde voeding.

En ja ja jullie raden het nooit maar ik heb wellis waar 10 dolfijnen gezien :). Ik was in de omkleedruimte en was even uit het raam naar de zee aan het kijken en toen zag ik opeens een dolfijn springen, en nog een en nog een. 10 kleine dolfijnen kwamen richting het schip gezwommen.

Oh en natuurlijk niet te vergeten.. De spa hoste de nieuwe crew party. Dress to Impress. Wat een geweldige avond was dat. Iedereen was super mooi gekleed en er was gratis drinken. We hielden het in de Biergarten, wat is een bar op het open deck, boven het zwembad. Super gezellige avond gehad. Nadat de spa het voor een lange tijd niet meer gehost hadden omdat ze de vorige keer allemaal als eerste dronken achter de bar stonden. Mochten wij zeker vaker de crewpartys hosten.

Toen ik vrij was in St. Thomas heb ik met een van mijn vrienden hier een excursie gedaan naar St. Johns. Wouw wat is dat een prachtig eiland. Ik heb nog nooit zo een mooie beaches gezien. We deden een rond tour in een open bus over het eiland.
De lucht was ongelofelijk zuiver. Ja ik vertel jullie dat de lucht zuiver was :p. Na 5 maanden op een cruise te zitten met airco, ga je zelfs de lucht waarderen. De lucht daar was zo zuiver met heerlijke geur van de bomen hahaha.
St. Johns maakte het waarom ik op cruise schepen wou werken. Het was een mega dagje uit.

En dan hebben we nog Key West. Key West is alsof je terug gaat naar de cowboy tijd met alle saloons en barretjes. Terug naar de country style. Super leuk om te zien en ik kan niet wachten om daar weer terug te gaan.

Ook kan ik tubing van mijn lijsjte schrappen. In Ocho Rios zijn we gaan Tubing in de rivier. Dat is met rubberen banden door een stromende rivier glijden. Super leuk om te doen. De omgeving was adembenend. De bomen en natuur maakte het helemaal af.

Oke ik denk dat ik het hier maar weer eens mee ga laten. Ik ben erg benieuwd wat de nieuwe manager ons nog gaat geven en hoe mijn laatste 16 weekjes gaan aflopen.

Ik probeer wat foto’s erbij te uploaden.

Dikke kus xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 22256

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 06 Mei 2016

Cruiseschip

27 April 2014 - 31 Juli 2014

Berlijn

17 Juli 2013 - 18 Oktober 2013

Tenerife

Landen bezocht: