Merry Christmas and a Happy New Year!! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lotte Scheijven - WaarBenJij.nu Merry Christmas and a Happy New Year!! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lotte Scheijven - WaarBenJij.nu

Merry Christmas and a Happy New Year!!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

31 December 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hee lieve volgers,

Het is weer veel te lang geleden dat ik een verslag online heb gezet. Hoe is het allemaal met jullie?
Hier gaat alles stap voor stap beter. Leven is gewoon heeeeel anders op een schip haha.

Ik ga beginnen met het leukste van deze maand en dat is dat Mam en Pap een week lang op bezoek geweest zijn. Wat was het ongelofelijk fijn om weer even vertrouwd met hun te kunnen praten en leuke dingen te doen. Ook is het fijn dat ik ze een beeld heb kunnen geven van hoe het is om op een schip te werken. (hard werken..)
Het was vorige week zaterdag de 19e dat ze op het schip aankwamen. Ik hoefde pas om 1 uur te beginnen met werken dus ik ben ze in de terminal gaan opwachten. Het was embarkation day dat is een van onze belangrijkste dagen om de gasten binnen te krijgen. Ik heb ze dus maar een paar keer tussendoor kunnen zien. ‘s avonds ben ik met ze een drankje gaan doen. Super bedankt allemaal voor de leuke kaartjes en cadeautjes die ik van jullie gekregen heb voor mijn verjaardag .
Want ja die was 2 dagen voor mam en pap kwamen. Helaas moest ik de hele dag werken, wat betekend 14 uur met 2 uur pauze. In de avond ben ik wel lekker met de meiden in een van de restaurants gaan eten en heb ik wat leuke cadeautjes gekregen.

Ja ja ik mag nu officieel drinken hier op het schip! Wat is het heerlijk om die verschrikkelijke rode streep van mijn kaart weg te hebben.

Maar terug naar de leuke week met mijn ouders. De dag na dat ze aankwamen moest ik zoals je misschien al raad ook de hele dag werken, omdat het zee-dag was. En wouw wat was dat een goede cruise. Heb in de kerst cruise het meeste geld ooit gemaakt. Ik heb met ze kunnen lunchen en s avonds waren we lekker gaan uiteten.
Het was erg jammer dat ik ze elke keer maar zo weinig kon zien maar gelukkig hebben mijn ouders evengoed heel erg genoten van de cruise. Al dacht ik dat ze het verschrikkelijk zouden vinden. De eerste dagen waren heel erg rockie haha dus Mam had wat moeite met haar evenwicht. Ik moet zeggen dat zelfs ik er last van had. Na 3 dagen had ik dan eindelijk mijn volledige dag vrij met mijn ouders. En ja aangezien ik mijn connecties op het schip het tegenwoordig ;) heb ik eerste tender tickets kunnen regelen. Tenderen betekent dat we niet in de port dokken maar dat we op zee zijn en met kleine bootjes naar het land moeten. Normaal moeten wij als crew 2 uur minimaal wachten voor we eraf kunnen. Nu kun ik lekker om 11 uur al meteen met mijn ouders van het schip.

We hebben een heerlijke dag samen gehad. We zijn eerst lekker gaan winkelen en vervolgens hebben we een taxi gepakt om lekker van de zon te genieten en op het strand te liggen. Hier was er eindelijk weer eens goed wifi waardoor ik heel fijn eens hebben kunnen skypen met Bas en daarna met Loes. Was leuk ze eindelijk weer eens fatsoenlijk te hebben kunnen spreken.

Na een heerlijke dag op het strand zijn we weer terug gekeerd naar het schip en heb ik mijn ouders een gratis behandeling van mij mogen geven. Ik was erg benieuwd wat ze er van zouden vinden. Het is niet een behandeling die je normaal zou doen in de spa. En het is erg moeilijk uit te leggen hoe het werkt dus was goed dat ik ze hebben kunnen laten zien wat ik elke dag doe.
Ze hadden beide een goed resultaat en hebben wat inches verloren!

En ja dan was het kerstmis op het schip. Heel raar om dat in 30 graden te vieren dit jaar. Ik moest de hele dag weer werken maar we hebben lekker in het franse restaurant gegeten.

Ondanks dat ik mijn ouders eigenlijk niet veel heb kunnen zien als alleen met het avond eten om half 9 en dan tot een uur of 12 heb ik super genoten van hun hier op het schip. Ja de ochtend van afscheid was dan ook weer wat minder. Ik heb goede gesprekken gehad over het werken hier dus ik kan er weer vol tegen aan en ga het dan ook zeker volhouden hier! Want ja vanaf 19 mei ben ik weer in het mooie Nederland te vinden.

Een volgend contract?! Waarschijnlijk niet hahaha:p. Het leven hier is goed maar afentoe erg zwaar. Ik heb erg leren waarderen wat ik allemaal thuis al heb. Misschien dat ik toch nog naar een iets groter schip ga, op grotere schepen kun je meer verdienen maar dan heb je ook meer stress.

Ook de verschillen in de culturen hier is erg groot. Zo had ik een goede vriend die van de Caribean is en zijn huis (wat een erg goed huis is voor hun land) is even veel waard dan onze auto.. Ja het verschil moet er zijn. Toen mijn ouders probeerde uit te leggen hoe Loes woont nu en wat ze daarvoor moet betalen, viel hij bijna van zijn stoel af hahaha.

Ik mag een gelukkig persoon zijn met de mensen en dingen die ik al om me heen heb. Het leven waarderen is me zeker hoger gaan staan hier.

Zo is het dus niet echt normaal dat je ouders je hier komen opzoeken. Zo heb ik dus erg vaak moeten aanhoren dat ik rijk ben haha. Natuurlijk heb ik niets te klagen maar voor Nederland is het dan weer heel anders.

Ik krijg ook vaak de vraag wat ik eigenlijk hier doe, aangezien Nederland zo een welvarend land is en ik makkelijk een baan zou moeten kunnen vinden daar. Ik ben hier voor de ervaring en het zien van de wereld. Maar dat is hier normaal niet je nummer een reden. Dat moet het geld zijn.

Nou dat verdien ik dus lang niet zoveel als ze me verteld hadden haha. Een ervaring is het hier zeker.

Zo en morgen is het alweer Oudjaar en dan begint het nieuwe hoofdstuk van het jaar weer. Heel erg benieuwd hoe het gaat zijn om Oud op Nieuw hier op het schip te vieren. Ik hoop dat ze vuurwerk afsteken, kan me zo voorstellen dat dat een geweldig uitzicht moet zijn op een schip.

Mijn verslag is weer veel te lang geworden en dat alleen over de dingen met mijn ouders haha.
In een paar weken zet ik weer een nieuw verslag erop, hoe het hier weer gaat.

Ik wens jullie allemaal een super gelukkig Nieuwjaar. En ik ga jullie weer in Nederland joinen vanaf 19 mei.

Dikke kus xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 501
Totaal aantal bezoekers 22258

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 06 Mei 2016

Cruiseschip

27 April 2014 - 31 Juli 2014

Berlijn

17 Juli 2013 - 18 Oktober 2013

Tenerife

Landen bezocht: