Alweer 2 maanden verder - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lotte Scheijven - WaarBenJij.nu Alweer 2 maanden verder - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lotte Scheijven - WaarBenJij.nu

Alweer 2 maanden verder

Blijf op de hoogte en volg Lotte

27 September 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hee guys,

Pff time flies here. Alweer 2 maanden weg, nog 8 maanden te gaan haha:p. Wauw wat er toch weer allemaal gebeurd is de laatste 3 weken. Vandaag geskypt met pap en mam, en ik wist dat ik veel moest vertellen. Gewoon helemaal vergeten toen ik eenmaal aan het praten was. Zo gaat het hier elke keer. Dus sorry als ik jullie vergeet te berichten want het schiet er echt bij in.

Heb wat zware dagen gehad hier de laatste week. Om te beginnen is Oma vorige week vrijdag overleden en woensdag begraven. Ik had gelukkig al afscheid genomen voor ik kwam maar kikt toch harder in dan ik dacht. Hele zware dagen gehad op het werk. Moeilijke klanten, manager die niet altijd aardig is, enge spookverhalen over mijn kamer. Noem maar op. Gelukkig slepen mijn vrienden hier me echt goed doorheen. Je krijgt een soort nieuwe familie hier. Het is moeilijk contact te houden met iedereen thuis omdat het internet gewoon te slecht is.

Maar goed terug naar de veel belovende Venetië avondje uit. Wat was het heerlijk om een keer van het schip te gaan terwijl het donker is. Lekker een hapje te eten en ow vergeet de cocktails niet die we eindelijk wel mochten drinken. Ze hebben de alcohol wet nog lager gezet en mag maar 2 biertjes drinken. Maar omdat ik onder 21 ben mag ik niks hebben. Na een leuke kroeg met alle crew en de club rond 3 dan maar weer eens terug gelopen richting schip.

Schipleven is crazy. Relaties overal en nergens. Wauw er is gewoon een meisje in de spa die in december met haar vriend thuis gaat trouwen en hier op het schip nog een relaties heeft. Oh en ja dit is heeeel normaal hier op het schip. Iedereen zegt gewoon joh het is schipleven en mijn schip vriendje niks raars aan. Nou nee bedankt :P. Oh en de gratis condooms kun je overal krijgen in de crew areas. Van de crewbar tot bij de medical.. Ja dat je het veilig doet is hier wel een must..

Als ik over de gang loop dan praten mensen Nederlandse woorden tegen me. Van hee alles goed, tot lekker lekker hahaha. Zo liep ik laatst in een jurkje zegt een philipijn, oeh lekker lekker en doei.

Oh ik zal jullie weer even laten lachen. Er waren Nederlandse gasten op het schip en was met hun aan het praten. Zegt een van die mannen. Hee your name in English is Lotte Slieces hahaha. De hele spa kwam niet meer bij van het lachen. Dus ja iedereen noemt me nu Lotte Slieces..

2 cruises geleden kwamen er 4 zangers op het schip voor 7 dagen van Engeland. Hun deden 2 optredens als een boy band op het schip. Erg gezellige jongens en raad eens ze komen 3 oktober terug op het schip voor weer 7 dagen. Elke keer als we vrij waren gingen we leuke dingen met hun doen.

In Instanbul zijn we naar de Grand Bazaar geweest. Wauw geweldig. Groot gebouw met overal kraampjes met kleine goedkope spulletjes. Instanbul is prachtig vanaf het schip. Alle gebouwen en kerken.

Elke cruise doen ze Norwegain Dance Night. Hier moeten crew leden met gasten dansen en een wedstrijd doen we het beste is. Ze weten niet wat voor soort muziek erop komt. Echt hilarisch om te zien.

Ik doe regelmatig wat massages tussen door. Als de masseuses vol geboekt zijn. Dit is wel leuk, heb ik wat meer variatie. Het is nog steeds erg moeilijk om mijn behandeling in de picture te krijgen. Gelukkig gaat het al stukken beter nu. Deze cruise heb ik zelfs al 7 pakketten verkocht van 3 sessies. En ja ik heb mijn eerste homecare kit verkocht. Dat was echt een goed gevoel.

Er zijn regelmatig crew feesten. Laatst hebben we een Engine party gehad. Dit was op deck 2 in de Engine ruimte. Erg gezellig. En we hebben een officieel crew feest gehad op deck 13. Wauw heel gezellig feestje. Iedereen kon gratis drinken. Zelfs mensen die je normaal niet ziet waren nu daar.

Oh het Engels praten gaat erg goed. Soms ben ik alleen in het Nederlands aan het denken en praat ik perongeluk Nederlands tegen iemand terwijl het engels moest zijn. Zelfde als ik tegen het Nederlandse meisje praat, praat ik engelse woorden haha. Ik moet ook veel Duits vertalen.

Heb gelukkig alle trainingen gehaald nu en heb nu officieel mijn Basic Safety certificaat gekregen. En ja ben er best trots op. Heb er echt veel aan gehad. Weet nu hoe ik iemand moet helpen als ze geen hartslag meer hebben of wat ik moet doen als het schip zinkt.

Mijn kamergenoot is inderdaad vertrokken en ik heb vandaag mijn nieuwe kamergenoot gekregen. Ze is van New Zealand en ook 20 jaar. Dus ja de 3 musketiers van 20 jaar zijn nu compleet. Erg leuk meisje ook.

Een meisje in de spa is ontslagen omdat ze haar 3 waarschuwing gekregen had voor te veel alcohol. Echt heel jammer want ze was heel leuk.

Elke keer als we boatdrill hebben, dat is een oefening voor als het schip zinkt, moet ik een invalide in een rolstoel spelen/een kind dat haar ouders kwijt is of doen alsof mijn arm gebroken is. Ow ja zelfs een gast kwam naar me toe, hee jij bent het meisje wat haar ouders kwijt was toch. Wauw je zag er zo ongelukkig uit haha ik dacht in het begin dat je echt je ouders kwijt was :p.

Alicia en ik doen regelmatig een lekker sauna avondje en kletsen we over van alles en nog wat.

Oh en heb de wetdrill moeten doen. Dit betekend dat je met een lifevest in het zwembad moet springen en op een liferaft moet klimmen, die moet omdraaien en erin moet klimmen. Wauw wat een gedoe was dat. Maar ja ik ben zelfs daarvoor geslaagd.

Ze moeten hier heel erg lachen om hoe wij monopoly zeggen. Wij zeggen mo-no-po-ly en hun zeggen mo-nop-oly.

Gisteren waren we vrij en hebben we een heerlijke relax dag gedaan met 4 meiden van de spa. Wat een uitdaging achteraf. We moesten met een busje naar de Turkisch bath waar we 7 euro voor betaald hadden. Toen we in het busje zaten dachten we echt van wat zijn we aan het doen. We weten niet eens waar ze ons heen brengen.. Gelukkig alles goed gegaan en een mega lekker Hammam gehad en een massage van 30 minuten voor maar 22 euro. I love turkeij.

Zoals jullie horen is het niet altijd makkelijk, maar de mooie dagen slepen me er zeker doorheen.. Ik maak veel te veel mee om het allemaal bij te houden.

Hoop dat jullie weer hebben kunnen genieten van mijn ervaringen.

Spreek jullie allemaal weer snel.

Dikke kus xxx

  • 27 September 2015 - 17:21

    Marjo:

    Hé Lotte, wat klinkt het allemaal LEUK . Heerlijk genoten in de hamman, die zijn altijd zo fijn. Geniet ervan xxx

  • 27 September 2015 - 20:50

    Loes:

    Heeeeeel erg leuk om dit weer te lezen!!
    Je verveelt je daar in ieder geval geen moment, dat lees ik al.

    Nu lekker knallen met de behandelingen en dan is het helemaal compleet.
    Geniet ervan zusje (K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 22228

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 06 Mei 2016

Cruiseschip

27 April 2014 - 31 Juli 2014

Berlijn

17 Juli 2013 - 18 Oktober 2013

Tenerife

Landen bezocht: