Einde stage, ik zeg Vakantiee! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Lotte Scheijven - WaarBenJij.nu Einde stage, ik zeg Vakantiee! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Lotte Scheijven - WaarBenJij.nu

Einde stage, ik zeg Vakantiee!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

27 Juli 2014 | Duitsland, Berlijn

Vandaag was dan eindelijk de dag dat ik mijn laatste stage dag had. Stiekem toch wel beetje zitten aftellen. Ik ben dan ook erg blij dat stage erop zit. Werd een beetje demotiverend als je amper behandelingen mog doen. Helaas heeft het ook weer zijn andere kant. Ik ga mijn collega's wel echt missen. Wat heb ik een leuke tijd met hun gehad.
Vandaag bijvoorbeeld ging ik nog even naar Pool om afscheid te nemen van mijn collega's daar. Een van de leuke kwam ik onder weg al tegen en die vond het zo jammer, tegen iedereen die langs kwam zeggen: Lotte gaat naar huis!
En heb echt super leuke aandenkens en cadeautjes gekregen van mijn collega's. (foto volgt)
Ook het super mooie hotel ga ik erg missen. Toch elke keer weer adembenemend als ik daar rond loop.
Morgen nog even langs om alle spullen af te geven en dan is het officieel klaar.

Helaas was de sfeer de laatste tijd ook niet gezellig op het werk. Er is helaas fooi gestolen van een hele maand van alle behandelaars. Het gaat ook nog om een groot bedrag: €2000,-. Het ergste is dat we bijna zeker weten dat het iemand uit het team is.. Je kunt je voorstellen wat dit met de sfeer doet. Verschrikkelijk dat we met iemand samen werken die dit gedaan heeft. Nu gaat de assistent manager weg omdat zijn contract afloopt en hij het zelf niet wil verlengen. Alle taken die hij dus deed worden nu op mijn collega's gelegd.

Dan heb ik nog een cursus mogen volgen van een product van de spa. Goldkristal heet het. Het lijkt een zeepje maar is gemaakt van cacaobutter en is dus om mee te masseren. Echt 10x beter dan met olie. Het is niet zo plakkerig en zitten zoveel voedingsstoffen in dat het intrekt in de huid. Het masseert super. Helaas is dit alleen in Duitsland, maar heb zeker gevraagd of ik haar over paar jaar kan bellen of ik er ook mee kan gaan werken.
Ik heb niet alles mee kunnen krijgen want jawel je raad het nooit. ik heb behandelingen moeten doen terwijl alle andere behandelaren in de cursus zaten. Zo doe je nooit behandelingen en dan op een dag dat ik wat kan leren plannen ze me in.
Ook heeft mijn manager me al 3x een baan aangeboden, snappen jullie het nog?!? Je doet geen drol op stage qua behandelingen en toch krijg je een baan aangeboden haha!
Op mijn 2e cursus dag werd ik opeens uit de cursus gehaald want ze hadden een verassing voor me. Ik naar boven lopen zat daar een van mijn leraressen van school. Super leuk dat ze in haar kleine vakantie langs is gekomen om te kijken hoe het met me is, en natuurlijk kwam ze even kijken hoe mooi de spa en het hotel waren.

Daarnaast heb ik nog erg veel leuke dingen gedaan met mijn collega's. Ik heb Nederland gekeken met mijn collega van de receptie. Daarna zijn we nog opstap geweest en naar een club geweest. Super gezellig avondje gehad.
En ja Duitsland de finale. Met de zelfde collega na werk meteen naar een cafe gegaan om te kijken. Wouw wat was dat een feest. Heel Berlijn werd afgebroken. Mensen hingen in lantarenpalen, rende in ondergoed over straat. Overal geschreeuw en gejuich. Je kon niet meer bewegen zoveel mensen waren er op straat. Oh en Oud op Nieuw is er niks bij. Wat veel vuurwerk echt niet normaal! En ja ik heb de helden gezien hoor. Ze werden bij de Brandenburger Tor gehuldigd, we mochten van onze manager even naar buiten om ze op de bus te zien. Vervolgens in onze pauze op de tv kijken hoe ze het podium opkwamen. Bizar, gebeurde allemaal om de hoek en wij zaten in de kantine op de tv te kijken haha.

Verder ben ik met mijn collega's een paar keer gaan uiteten. De eerste keer was in een mega lekker Nederlands eetcafe. Heerlijk hamburger gehad met een Fristi en niet te vergeten Joppie saus. Wauw wat had ik dat gemist. Ook ben ik met 2 collega's Georgisch gaan eten. Aangezien een van hun Russisch was en ze helemaal weg was van dat restaurant. Ondertussen dat het eten geserveerd en gemaakt werd, werd er overal gedanst en een traditie bij de Russen is dat je bij elke slok die je wilt drinken een toost moet uitbrengen. Ze kon niet stoppen met vertellen waar haar toost naar uit ging dat we zo lang met ons glas in de lucht zaten dat we een slappe arm kregen haha. Daarna zijn we nog naar een Russische club geweest. Erg gezellig
Vrijdag ben ik met de leukste collega's gaan eten bij Vapiano als afscheid voor mij.
Ook ben ik met deze warme dagen lekker naar een meer geweest en heb ik heerlijk gezwommen en gezond met mijn collega.
Genoeg met mijn collega's gedaan dus.

Daarnaast heb ik nog lekker ge-picknickt met mijn Nederlandse vrienden hier.

Genoeg leuke dingen gedaan naast werken.

Wel verheug ik me er echt op dat ik weer alleen Nederlands kan praten. Ik ben onderhand al in het Duits aan het denken. Moet niet veel gekker worden haha.

Ik heb ook echt iets super grappigs gezien hier. Ik was op weg naar huis vanuit werk met de fiets. Komt er opeens een fiets langs met een bed achterop. Een Bedfiets. Waar heb je dit ooit gezien?! Een man die voorop fietst en jij heel Berlijn kan zien terwijl je lekker in een bed ligt. Hoe ideaal is dat haha.

Zo dit was dan mijn Berlijn reizenverslag. Ik ga lekker genieten van mijn 4 vrije dagen samen met Danique. Mijn koffer is al zo goed als gepakt. Stiekem moet er alleen nog best wel wat bij en hij zit nu al aardig vol.. Hopen dat ik alles mee krijg.
Morgen komt Danique aan en donderdag komen landen we samen om 5 uur op Eindhoven Airport.

En om dan meteen goed vakantie te vieren, ga ik vrijdag meteen mee met Papa en Mama op de boot. Lekker een paar daagjes in Nederland rondvaren.

Dit was het dan. Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn verslagen en ik zie jullie allemaal over een paar dagen weer.

Tschüssss!

Liebe Grüße,
xx Lotte



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Lotte

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 640
Totaal aantal bezoekers 22222

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 06 Mei 2016

Cruiseschip

27 April 2014 - 31 Juli 2014

Berlijn

17 Juli 2013 - 18 Oktober 2013

Tenerife

Landen bezocht: