3 more weeks left - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Lotte Scheijven - WaarBenJij.nu 3 more weeks left - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Lotte Scheijven - WaarBenJij.nu

3 more weeks left

Blijf op de hoogte en volg Lotte

10 Juli 2014 | Duitsland, Berlijn

Hallo Leuten,

Ja ik leef nog steeds ;)!

Op het werk gaat het een stuk beter, 2 weken geleden heeft de spa een cursus moeten doen van By Resense (waar de spa van is). Ik mog ook mee doen en heb hier echt heel erg veel van geleerd. In die 2 dagen heb ik meer geleerd als de 2 maanden daarvoor qua schoonheids gericht. Kun je na gaan.. We hebben een welkomsbehandelingetje geleerd, wat je doet net voor de behandeling begint en als je klaar bent. Je moet dan kompressen in de warm houdt bak leggen en als ze warm zijn op de voeten van de klant leggen en druk punten geven. Daarna moet je body walken. Dat is met je handen druk geven op het hele lichaam en dat van onder naar boven en terug. Voelt heel erg fijn aan.

Ook heb ik mogen kijken hoe hun allemaal masseerde. Interessant om te zien wat je allemaal kunt doen. Ik heb zelf ook moeten masseren en dan gaf ze me wat tips. Ennnnn heb natuurlijk vaak model mogen liggen wat totaaaal geen straf was :).

Na de cursus heeft de receptie me zelfs ingepland voor massages op klanten. Wat echt een wonder is voor een stagiaire in dit hotel. Er was bij die cursus namelijk een freelancer die vertelde dat ze ook stagiaire was en ook niks qua behandelingen had geleerd.. Dus heb het weekend erna al 5 massages gedaan echt heel leuk.

Helaas is dat alleen in het weekend en verveel ik me kapot door de weeks omdat ik niks te doen heb.

Nu is ook nog eens mijn hoofdmanager al 2 weken niet op het werk. Eerste week had ze vakantie en deze week is ze ziek. Ik denk dat ze over stresst is helaas..

De sfeer op het werk is wel een stuk beter als ze er niet is. Heel hard om te zeggen maar het is wel zo. Voor mij is het dan weer wel nadelig omdat ik dan minder te doen heb, en zij me inplande voor scholingen.

Ik kan echt elke dag nog genieten van het Hotel. Jeetje wat is dat toch mooi. Ik heb ook foto's mogen maken van de Spa dus die gaan jullie zeker zien in mijn nieuwe fotoboek.

Buiten het zien van de Brandenburger Tor met de trap, heb ik nog een geluksmomentje hier. Als ik gasten van de Spa naar de Pool moeten brengen via de Lobby kan ik echt weg dromen. De lobby is echt heel mooi met de fontein in het midden en de LIVE piano muziek die gespeeld word. Dan baal ik toch wel weer heel hard dat ik gestopt ben met piano spelen. Wat kunnen die mooi piano spelen en spelen dan ook nog eens mijn favoriete piano stukken. Om bij weg te dromen :)

Jaaa en mijn beste vriendinnetje Veri is ook nog langs geweest hier in Berlijn. Ze was hier vorige week van maandag tot vrijdag als schoolreis. Echt super leuk om haar weer even gezien te hebben. Lekker gekletst, uiteten geweest en lekker drankjes gedaan. 4 top daagjes. Gelukkig had ik ze ook nog alle 4 vrij omdat ik mijn vakantie dagen moet opwerken.

En die maandag is mijn Nederlandse huisgenoot terug naar Nederland gegaan. Toch wel even raar omdat we altijd gezellig kletste als ik terug was van werk. Maar over een weekje is hij weer 4 daagjes hier in Berlijn haha. Hij gaat backpacken met vrienden en begint in Berlijn. Super leuk dus.

Ook betekend dat dus dat ik weer een nieuwe huisgenoot heb. En jawel een te gezellige homo. Heb hem nog niet veel gesproken maar vanavond gaan we met zijn vrienden ergens wat drinken. Een rommelkont is het in ieder geval wel haha. Overal liggen wel spullen van hem. Hij is uit Slowakije en komt hier vast wonen.

Zondag ben ik met een Nederlandse vriendin naar een openair festival geweest. Super leuke bandjes die optreden en lekker aan de spree. Heerlijk 28 graden dus was een top dagje.

En ja het WM 2014 is natuurlijk ook niet te missen met alle wedstrijden. Dinsdag met mijn Duitse collega Duits naar de finale zien gaan. Wat was dat een sfeertje.

Ook typisch is hier als Duitsland scoort en wint word er vuurwerk afgestoken. En veel! Het lijkt wel oud op nieuw haha.

Gister is helaas Nederland eruit gegaan. Anders had ik een interessante finale gehad. Jammer genoeg niet gebeurd. Dus nu ga ik zondag maar Duitsland aanmoedigen. Ook totaal geen straf. Ik ga waarschijnlijk samen met mijn Collega bij de Brandenburger Tor kijken. Daar staat een heel groot scherm en komt zo goed als iedereen naar toe om te kijken. Ben benieuwd.

Wat ook typisch Berlijn is, zijn de 30 cm dik beplakte lantarenpalen/elektriciteitskasten met posters van festivals. Zo worden zo dik beplakt dat het naar onder zakt. Is echt niet normaal. Niet dat ze de vorige eraf halen, nee ze plakken er gewoon overheen. 30 tot 60 cm dik heb ik ze al meerdere keren gezien.

Ik heb een erg leuk aandenken gevonden aan Berlijn. Ik heb nog een Pandora armband maar draag die amper (wat natuurlijk super zonde is). Maar daar komt nu verandering in wantttt... Ik heb een Brandenburger Tor bedeltje gekocht!! Hij is echt heel erg mooi. Zo wil ik van elke reis of gebeurtenis iets kopen. Zo heb ik er ook een van een zonnebril en die staat voor Tenerife.

Ennnnnn Danique wil ook nog langskomen!! Super leuk. Ik ben aan het vragen of ik 4 dagen eerder kan stoppen zodat ze dan kan komen en we samen ook weer naar huis vliegen. Ik hoop dat het lukt. Anders komt ze een weekje eerder. Lekker veel bezoekjes gehad.

Kom ik al weer bijna naar huis. Moet eerlijk toegeven dat ik 3 maanden alleen ook wel genoeg vind. En ik me ook wel erg verheug om weer lekker thuis te zien. Niet dat Berlijn niet leuk was, want het was MEGA maar het vertrouwde thuis heb ik toch wel afentoe gemist.

Zo zijn jullie weer even op de hoogte van wat er gebeurd is.

Laatste 3 weekjes nog een dan zie ik jullie allemaal weer!

Tot snel.

Auf Wiedersehen.


XXX

  • 12 Juli 2014 - 07:31

    Loes Scheijven:

    He siss,

    Fijn om weer wat van je te lezen!
    Gelukkig heb ik je gisteravond nog heel even gesproken en je gesprek met mama kunnen afluisteren haha. Het aftellen is nu echt begonnen he! Nog maar 10 dagen en dan zit het erop, pfff naar mijn idee is de tijd voorbij gevlogen. Het lijkt nog gister dat ik bij je op bezoek ben geweest :)

    Laat je niet gek maken op stage, al die stomme zooi en glazen van je collegas gewoon laten staan! Straks moeten ze alles ook zelf opruimen dus dan kunnen ze alvast wennen ;) & verder lekker genieten van het mooie weer en de heerlijke stad!

    Lieve Lotte geniet nog even flink en alvast heel veel plezier met Danique!

    Tot 12 augustus!

    Dikke kus,

    Loes (& Christian ;) )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Lotte

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 22262

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 06 Mei 2016

Cruiseschip

27 April 2014 - 31 Juli 2014

Berlijn

17 Juli 2013 - 18 Oktober 2013

Tenerife

Landen bezocht: