Nog maar 5,5 week.. - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Lotte Scheijven - WaarBenJij.nu Nog maar 5,5 week.. - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Lotte Scheijven - WaarBenJij.nu

Nog maar 5,5 week..

Blijf op de hoogte en volg Lotte

21 Juni 2014 | Duitsland, Berlijn

Hallo liebe Leuten,

Het is alweer even geleden dat ik een verhaaltje gemaakt heb. En er is natuurlijk alweer vanalles gebeurd!

Zo was ik met dat meisje wat zo heimwee had, lekker gaan winkelen. Het klikte zo dat we s avonds nog lekker samen gegeten hebben en naar een shisha bar zijn geweest. Lekker wat cocktails gedronken en haar laten zien dat er ook een leuk deel aan Berlijn is.

En JAAA ik heb mijn eerste 2 bekende mensen gezien. En wiee! Wouw wat was dat gaaf. Helaas mag ik natuurlijk niet de namen noemen van de mensen die het waren. (ik geef alleen wat tips zodat jullie een idee hebben van wie het waren). Ja deze belangrijke band is van Pinkpop naar Berlijn gekomen en hebben overnacht in mijn Hotel. De gitarist heb ik ook daadwerkelijk gezien. En de gene die ik het leukste vond was helemaal geweldig want die heb ik nog geholpen ook!! Hoe ga ik deze man met zijn vriendin uitleggen. Amerikaan, zanger, acteur, bekend van de boyband *NSYNC en heeft gespeeld in onder andere de film Friends with Benefits. Jaaa ik heb hem echt geholpen!!! Op mijn laatste dag pool, kwam ik terug van eten en werd me verteld dat er een celeb in de sauna was met zijn ook bekende vriendin. Ik helemaal enthousiast natuurlijk dat ik hem ging zien. Helaas was die erg chagrijnig en kwam er geen lachje af.. En helaas heb ik hem ook niet in zwembroek kunnen spotten haha!

Ja zo kom je in een week 2 bekende celebs tegen.

Even geleden was ik uitgenodigd door een Nederlands meisje om op haar tapas avondje te komen. Na wat voorbereidingen in de keuken ben ik met een schaaltje meloen met ham en zelfgemaakte gehaktballen die richting ingegaan en heb echt een heel gezellige avond gehad. Hun hadden nog salades gemaakt en aardappeltjes uit de oven en noem maar op. Met zo een 10 man hebben we hele avond lekker gekletst. Leuk was dat er 3 Nederlanders waren en 2 Belgen. Met de Belgen heb ik nog veel contact. Eentje geeft hier namelijk Burlesque les, en ze begon die dinsdag erna met les geven. Ja waren niet mee doen. Dus deze dinsdag is mijn laatste lesje Burlesque. Heel wennen om dat te doen maar met die Belgen is het wel erg gezellig, en gaan we ook elke keer wat drinken na de les.

En heel toevallig Zenash (mijn vriendinnetje van de middelbare school) was hier een paar weken met school. We zijn dinsdag morgen lekker samen gaan ontbijten en hebben even goed kunnen bijkletsen. S avonds is ze ook mee geweest naar de Burlesque les. Echt heel gezellig om haar weer even gezien te hebben.

Natuurlijk niet te vergeten is Loes langs geweest!! Wat was dat een leuk weekend. (Foto's volgen). Vrijdag morgen ben ik haar om half 11 op gaan halen van het vliegveld. We zijn naar mij thuis gegaan om haar spullen weg te zetten en even op te frissen. Toen zijn we naar Alexanderplatz gegaan en hebben we lekker even gewinkeld. Daarna zijn we terug naar mij gegaan en hebben we ons klaargemaakt. Want ja als traditie wat we ook bij Loes in Barcelona hebben gedaan, zijn we ook hier bij mijn in het Hotel gaan eten. (Gelukkig kreeg ik 50% korting..) SRA BUA heet het. Een Thais restaurant. Na een lekker cocktail in de bar zijn we aan tafel gegaan. We hadden een menu met 6 voorgerechtjes, 4 hoofdgerechten met 3 bijgerechten en een dessert. Prijzig avondje maar het was het zeker waard. Wat was dat lekker! En aangezien Loes helemaal van Thais houd was het extra leuk. En ja natuurlijk hebben we daarna ook nog Nederland zien voetballen. In een grote strandtent bij de Hauptbahnhof was een evenement georganiseerd door Nederlanders zodat we daar met zun alle ons land konden aanmoedigen. En wat deden ze het goed!!

Zaterdags stond ons Festival op de planning. Holi Festival Of Colours Berlin was het. Een dagje met kleuren gooien en op muziek dansen. Helaas regende het in het begin maar later kwam lekker het zonnetje door en was het een erg geslaagde dag. S avonds lekker pasta gekookt en een filmpje gekeken om de dag af te sluiten.

Voor zondags had ik een fietstocht verzonnen. Die ons leidde langs alle bezienswaardigheden, strandtentjes en leuke parken. Van de East Side Gallery zijn we naar Yaam geweest een strandtentje aan de Spree. Gelukkig was het super weer en hebben we even heerlijk in het zonnetje kunnen genieten. Daarna zijn we door gegaan naar Checkpoint Charlie, Potsdamerplatz, Holocaustmonument, Brandenburger Tor, Reichstag en de Hauptbahnhof. Toen hebben we weer even lekker in het zonnetje gezeten in een strandtentje bij de Hauptbahnhof. Daarna door naar Museumsinsel en de Fehrnsehturm. En ja na dat Bas al een paar keer had gezegd dat ik naar Club Mio moest. Hebben Loes en ik daar een heerlijke cocktail gedronken en een pizza gedeeld. Inderdaad een heel mooie tent en ga ik zeker s avonds nog een keertje terug om een avondje te clubben. Toen zijn we door gegaan naar gedenkstätte Berliner Mauer en naar Mauerpark. Wauw wat is dat een leuk park op zondag. Van een markt met kraampjes tot Karaoke in een soort open theater. Van straat artiesten tot lekker in het gras liggen. Echt heel leuk om daar de fietstocht te eindigen. En ja de bekende Currywurst hebben we natuurlijk ook gegeten!

Maandags moest ik helaas van 9 tot 1 naar stage omdat ik mijn terug kom oriëntatiedag had. Daarna zo snel mogelijk naar huis. Helaas was het niet lekker genoeg om nog in het park te gaan zitten dus zijn we lekker gaan lunchen en hebben we nog even wat winkeltjes bekeken. En toen kwam het moment daar dat we moesten inpakken en Loes weer terug naar het vliegveld moest. Met stiekem toch wel een brok in mijn keel afscheid genomen na echt een top weekend met mijn zus. Was toch weer even lekker vertrouwd. Het weekend was voorbij gevlogen. Gelukkig had ik nog vrij tot en met woensdag en hoefde ik donderdags pas weer te werken.

En ja vanavond heb ik tussen de Duitsers in het café bij mijn onder Duitsland tegen Ghana gekeken. Helaas bleef het bij 2-2 maar wat een sfeertje haha. Maandag nog Nederland een keer aanmoedigen met alle Nederlanders.

Weer even over stage want ja daar zit ik eigenlijk toch voor hier in Berlijn haha. Ik sta nu vast in de spa ingepland en word heeeeel langsaam aan getest met wat ik allemaal kan. Ik heb laatst een manicure mogen doen op een collega en ze waren er zeer tevreden over. Vandaag heb ik voor het eerste een gast een manicure mogen geven. Was een Belgische vrouw dus heb lekker Nederlands kunnen praten.

Helaas gaat het allemaal erg traag. Mijn manager plant me wel voor vele cursussen met behandelaars in zodat ik alles kan leren maar als ik een gast op dat tijdstip ingepland kan worden, dan word ik helaas gewoon uit de agenda gegooid, zonder te vertellen ook. Ook is het al paar keer gebeurd dat een van de mensen ziek is die het me moesten leren en het daardoor dus ook niet doorgaat. Erg balen want zo gaat er elke keer weer paar dagen overheen voor ik weer wat mag doen of leer. Gelukkig hebben we dinsdag tot donderdag soort cursussen met de hele spa en pool dus heb mijn vrije dagen opgeofferd in de hoop dat ik daar wel wat leer. Mijn collega's zijn wel echt heel leuk en ze hebben ook echt begrip voor me. Ze proberen me dan ook te helpen om me meer in te plannen zodat ik niet allemaal maar stomme klusjes moet doen. Een van de meiden van de receptie wil zelfs graag langskomen in Nederland om me op te zoeken. Heel leuk! En volgende week gaan we met paar collega's wat eten in een restaurant bij ons in de buurt. Want we kwamen er namelijk achter dat we allemaal zo een straat van elkaar af wonen. Heel toevallig.

Vandaag waren de 2 managers niet op het werk. Wat een andere sfeer haha. Alles lekker rustig en geen hectiek. Zo was er een suite arrangement voor eigenlijk 6 personen geboekt maar ze kwamen maar met 4 personen. Die hadden clubsandwiches met friet besteld. Zo had receptie er dus toch 6 besteld en hebben we met het personeel lekker die 2 andere op kunnen eten. Heel erg eigenlijk haha maar wel lekker.

Oh en serveren is echt niks voor mij.. Jeetje wat ben ik daar slecht in. Vandaag moest ik weer met een dienblad met cola lopen en wou ik de deur open maken. Klatssss op de grond.. Heel fijn. Gelukkig word ik schoonheidsspecialiste want bediening is niet mijn roeping hahaha!

Nou dat is het wel weer even voor nu.

Ik ga mijn laaste paar weken en zie jullie allemaal na 31 Juli weer!

Dikke kus vanuit Berlijn xx

PS. vergeet niet te reageren :))

• 23 Juni 2014 - 08:02

Mariël Ruinard:

Lieve Lotte,

Ben je stiekem al aan het aftellen begonnen?
    Leuk weer van je te horen, jij maakt wat mee daar! Geniet nog en tot snel!
    Liefs, Bas en Mariël

• 23 Juni 2014 - 12:47

Lotte:

Heey Peettante,

Nou soms denk ik wel van jeetje wat gaat het snel. Maar denk dat ik het ook weer leuk vind om straks thuis te zijn:) Hoe is het met jullie nog?

XX