Alweer meer dan maand hier! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Lotte Scheijven - WaarBenJij.nu Alweer meer dan maand hier! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Lotte Scheijven - WaarBenJij.nu

Alweer meer dan maand hier!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

03 Juni 2014 | Duitsland, Berlijn

Ja jullie lezen het goed. Ik ben al weer 1 maand en 1 week hier in Berlijn. Time flies when you are having fun zullen we maar zeggen.

Daarbij kan ik ook vertellen dat ik al een vliegticket naar huis heb geboekt. Na lang overwegen wat ik zou doen, om nog 10 dagen te blijven en met tante Ann en Rudi naar huis of eerder naar huis en misschien nog wat dagen mee op de boot met Pap en Mam, ben ik erachter gekomen dat het kosten plaatje om 10 dagen langer te blijven me helaas 2 tot 3 keer zoveel kost dan mijn ticket naar huis. Ik vind het erg jammer omdat ik graag Unkel Rudiii als persoonlijke gids had willen hebben :p. Maar ik ben 31 juli om 17.00 op Eindhoven Airport.

Ja en zoals ik had verteld in mijn vorige verslag was ik gezellig wat gaan doen met een meisje die ik via facebook had leren kennen. We waren eerst gaan lunchen en zijn daarna nog lekker in het park gaan liggen aangezien het die dagen super lekker weer was.

Aangezien het erg klikte zijn we s avonds nog samen naar een feestje geweest. Een gay party welleswaar haha. Echt hilarisch om een keer mee te maken maar ik hou het toch liever bij hetero party's ;). Met haar doe ik nog steeds vaak leuke dingen. Zo waren we gister naar Tempolhofer Feld geweest (het oude vliegveld) en zijn we lekker gaan skaten.

Verder ga ik morgen nog met een meisje van 17 winkelen. Ze zou hier eigenlijk voor 5 maanden stage lopen maar heeft zo erge heimwee dat ze er helemaal ziek van is en vertrekt dus donderdag al naar huis toe. Ik ben erg blij dat ik dat niet heb en dat het nu bij mij helemaal goed zit hier. Ik heb me helemaal over dat gevoel in het begin kunnen zetten en voel me hier echt thuis.

Dan is er het weekend hier een weekend lang Karnaval der Kulturen. Een festival met lekkere Braziliaanse muziek en optochten. Ben erg benieuwd dus.

Zaterdag ben ik met mijn huisgenoot en 2 andere Nederlanders naar een Karaoke bar geweest. Om half 6 lag ik pas in bed dus ik kan zeggen dat het een geslaagde avond was.

En ja niet te vergeten mijn Peettante Mariël en Bas die langs zijn geweest. Wat waren dat 3 leuke dagen. Woensdag avond waren ze aangekomen en ben ik ze gaan ophalen bij hun hotel. Toen zijn we gaan kijken naar mijn kamer en daarna in een gezellige straat in mijn buurt gaan uiteten. Lekker bijgekletst.

Donderdag zijn we s ochtends gaan ontbijten en daarna heb ik ze de belangrijkste bezienswaardigheden laten zien. Foto's komen er natuurlijk bij. S avonds heb ik ze lekker alleen gelaten en hebben ze heel leuk nog eens gegeten in mijn wijk.

Vrijdag morgen was dan al het laatste moment dat ik ze gezien heb. Na een lekker ontbijtje zijn we even gaan winkelen en hebben we nog even kunnen genieten van de zon op het terras. Echt heel erg leuk dat ze er waren.

Ja en over precies 10 dagen is Loes al op bezoek. Heb der echt zin een. Een super leuke planning gemaakt voor de 4 dagen die we samen hebben. Wat een leven toch hier in Berlijn.

En dan over precies een maand is mijn vriendinnetje Veri een weekje hier in Berlijn met school. Wat een bezoekjes allemaal maar dat maakt het allemaal des te leuk.

Dan weer even over het werk. Helaas ben ik die maandag niet naar Spa gegaan maar heb ik nog tot vrijdag in de Pool gestaan. Heb echt een hele leuke Amerikaanse vrouw leren kennen. Ze komt al 10 jaar, zo een 4 x per jaar in het Hotel. Helemaal zo gek als een deur en ze heeft me toch verhalen verteld van gasten haha heb er echt om moeten lachen. Zo is dit wel een erg verhaal maar er was een gast geweest (een rus) helemaal dronken natuurlijk. Die heeft in de lift gestaan zonder broek en onderbroek aan maar alleen een shirt en heeft vervolgens in de lift van de lobby geplast en gepoept. Welk persoon heeft het lef om dat te doen in zo een luxe en bekend hotel. Het ergste was nog dat hij dat vrijdag gedaan had en maandag pas uitchekte en vertrok.. Echt niet te geloven.

Vrijdag tot en met zondag heb ik mijn eerste dagen in de Spa gehad. Ja dit was uhm hoe zeg ik dat.. anders! In pool ben ik meteen ingewerkt en eigenlijk als vast personeel geweest. Maar in de Spa weten ze nog niet zo goed wat ze met me aan moeten en ben ik dus echt als een stagiaire van die dingen aan het doen die eigenlijk niet echt gedaan hoeven te worden. Zoals de behandelformulieren van gasten met allergie of hoge bloeddruk etc. in de computer aan het voeren of bon bons in folie met een strikje aan het maken.. Ja dat was even back to the basics haha. Heel logisch natuurlijk maar was even vergeten dat het ook zo kan.

De helft van het personeel denkt namelijk dat ik nog niks kan en dat hier allemaal moet leren. Ik heb dus al heel vaak moeten uitleggen dat ik eigenlijk zo goed als een diploma voor schoonheidsspecialiste heb maar dat ik nog een specialisatie jaar moet. Hoop dus dat ik stap voor stap steeds meer kan laten zien wat ik qua behandelingen kan en dan misschien hopelijk nog op klanten mag behandelen.

Oh ja en in Duitsland is het niet normaal als je én schoonheidsbehandelingen doet en masseren. In Duitsland ben je óf schoonheidsspecialiste óf masseur. Zo vinden het dus ook wonderbaarlijk dat ik beide doe en beide ook even leuk vind.
Ook vinden ze het wonderlijk dat mijn studie 4 jaar duurt. Hier is het gebruikelijk een jaar een soort cursus/opleiding te volgen en dan ben je al schoonheidsspecialiste.

Ik heb wel een shiatsu massage gehad van een van de masseurs. Wow wat is dat anders. Ik moest op een dekbed gaan liggen op de grond met mijn kleren aan. Shiatsu is alleen maar met drukpunten. Heel apart maar wel lekker om een keer mee te maken.

Ik sta van donderdag tot en met zaterdag nog in de pool en dan ben ik vast in de Spa. Ik ben erg benieuwd wat ik daar nog allemaal ga leren en doen.

Oh en dan nog over mijn huisgenoten. Het is echt verschrikkelijk! Ik weet niet wie het doet want ze ontkennen natuurlijk allemaal maar iemand zit mijn eten op te eten.. Het begon ermee dat ik kip cordenblue en zalm voor in de vriezer had gekocht. Maar aangezien ik 5 dagen in de week op stage eet heb ik die niet gebruikt. Zo had ik een vrije dag en wou ik dus gaan koken, gewoon beide weg.. Ik een vriendelijk Duits briefje op het vriesvak geplakt met de vraag wie het gedaan had en of die gene het weer terug kon leggen. Geen reactie natuurlijk.
Mijn lieve peettante had 2 blokken Nederlandse kaas meegenomen. Toen ik vanmorgen een lekkere boterham met kaas wou eten zag ik dat die gewoon gebruikt wat door iemand anders. Echt niet tof en ben dus ik totaal opgehouden met het netjes schrijven van briefjes en heb ik briefje gemaakt met de tekst: Keep your hands off my stuff! Haha niet aardig maar is toch niet normaal. Mijn melk is ook altijd verdacht snel leeg. Heb ze natuurlijk aangesproken maar 2 weten er niks van, mijn Nederlandse huisgenoot eet geen kaas en zou dat wel zeggen anders. Moet er nog een confronteren dus ben benieuwd of hij het misschien gedaan heeft.

Ja die huisgenoten is me wat. Maar ja kan er met mijn hoofd ook niet bij dat als je iets niet gekocht hebt dat je dan gewoon van iemand anders zijn eten eet. Maar goed met dat briefje zal het wel duidelijk zijn hoop ik dat ik daar niet van gediend ben..

Zo dat was het volgens mij wel weer even van deze weken. Ik ga weer genieten van mijn daagjes vrij en de bezoekjes.

Tot snel allemaal.

xx

• 03 Juni 2014 - 23:26

Bruder:

Yeah weer de eerste!
    Ik vind het fantastisch om je avontuur in Berlijn te volgen! Het doet me goed dat je je plek hebt gevonden en dat je je vermaakt! Believe me het wordt alleen maar leuker en voor je het weet moet je alweer naar huis!!
    Uncle rudi wil je best nog wel een keer rondleiden denk ik zo!
    Ja huisgenoten! Erg dat ze niet van je spullen kunnen blijven! Wellicht je naam overal opschrijven? En niet teveel proviand inslaan;)

Ze weten niet wat ze missen in de Spa! Ik weet zeker dat als je een keer de kans krijgt je te bewijzen dat je veel meer mag! Even geduld hebben dus!!

Veel plezier nog! En ik kijk uit naar je volgende bericht!

• 04 Juni 2014 - 13:06

Mariël:

He Petekind,

Bas en ik hebben ook genoten van jouw gezelschap in Berlijn. We zijn erg trots op je hoe jij je redt in Berlijn, vloeiend Duits spreekt en ons als een echte reisleidster de stad liet ervaren. Daar kan Rudi vast nog wat van leren haha!

Geniet nog van je tijd daar, het is om voor je het weet.
    En laat die huisgenoten even een foto van je "broers' zien..........
    xxx, Mariël