Eerste indrukken van Berlijn! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Lotte Scheijven - WaarBenJij.nu Eerste indrukken van Berlijn! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Lotte Scheijven - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken van Berlijn!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

21 Mei 2014 | Duitsland, Berlijn

Heey reisvolgers,

Het is weer even geleden dat ik een verslag heb gemaakt. Dus hier is die dan weer. Ik heb het namelijk erg druk gehad met werken. Na dat ik dus 7 dagen achter elkaar heb moeten werken, heb ik vandaag en morgen dan eindelijk mijn vrije daagjes.

Het is werk is leuk maar beetje eenzijdig. Ik sta nog steeds in de pool, fitness en sauna receptie. Mijn collega's zijn nog steeds erg gezellig. Zo heb ik ook met een meisje van 21 gewerkt die een opleiding volgt in het Hotel. Hierbij komt ze dus in elke afdeling een maand en ze zat nu ook in Pool. Ze is erg gezellig. Ook is er een jongen die die opleiding doet. Felix heet hij en is een chinees. Een beest van een vent. Wil namelijk graag bodybuilder worden.. Ja en hij is nogal handtastelijk. Ben dus erg blij dat ik hem niet meer zie op het werk, omdat hij week school heeft en ik nog maar 3 dagen hoef als het goed is. Hij doet bij iedereen wel beetje grappen maar bij mij vraagt die steeds om kusjes en laatst probeerde die me zelfs bij mijn buik te pakken. Heb hem dus ook meteen weg geduwd en gezegd dat die moet stoppen. Daar schrok die wel van.

Ja en als het goed is begin ik dus vanaf maandag in de Spa. Ben erg benieuwd. Heb wel zin in weer wat nieuws. Ik heb wat foto's mogen maken van de pool etc. Ik zet ze helaas niet hier op de site vanwege de privacy maar kan ze dus wel gebruiken voor mijn nieuwe fotoboek. Wel heb ik een foto van mijn uniform dus die zal ik wel mee sturen.
Ook heb ik al 3 dagen alleen moeten staan. Dat vond ik echt best wel eng, aangezien ik nog lang niet alles kende en mijn Duits nou nog niet zo goed is.. Gelukkig ging alles eigenlijk achteraf best wel goed. Denk dat me dat wel goed heeft gedaan. Mij moet je afentoe in het diepe gooien dan leer ik het het snelst. Eigenlijk zou ik vrijdag tot en met zondag ook nog alleen staan maar omdat het hotel dan goed vol zit hebben ze besloten dat we met zun 2e staan.

Oh ja en de fooi vliegt je echt om de oren. In deze 8 werkdagen die ik nu gehad heb, denk ik dat ik al 30 euro fooi heb gekregen. Helemaal niet erg dus aangezien je alles zelf mag houden. Ben benieuwd hoe dat in de Spa is.

Een van mijn collega's is zo lovend over Nederland, echt leuk om te horen. Ze is zelf van Polen maar woont al best lang hier en spreekt dus redelijk goed Duits. Ze is ook al een aantal keer in Nederland geweest. Hoe ze dan verteld over de tulpen, de klompen en de windmolens is echt mooi om te zien. Ook vertelde ze me welke bekende mensen ze al gezien heeft: Koningin Maxima, Jennifer Aniston, Justin Timberlake, Fergie en niet te vergeten Sylvia Meis.

Ja ja ik heb ook mijn eerste bekende Amerikaan gezien. Helaas weet ik zijn naam niet meer en kan ik hem op internet niet meer vinden haha. Dus kun jullie nu helaas niet vertellen wie het was maar ik weet zeker dat hij het was. Ik ga vrijdag dus op werk even na vragen en dan horen jullie het in mijn volgende verslag.

Ik heb al 2x gehad op het werk dat Engelse mensen na dat ik 3 zinnen heb verteld zeggen: You're from the Netherlands, aren't you? Echt zo grappig om te horen.

Als ik naar het werk ga met de tram dan pak ik altijd bewust een andere trap zodat ik even een blik op de Brandenburger Tor kan werpen. Dat is zo mooi. Ik kan namelijk links gaan dan ben ik meteen bij de straat waar ik in moet of ik pak de grote trap omhoog (wat ik dus steeds doe). Hoe hoger je de trap oploopt hoe meer je de Brandenburger Tor gaat zien. Echt een pracht plaatje. Soort geluk momentje voor het werk haha.

Genoeg over het werk. Ik heb namelijk leuk nieuws en dat ik dat volgende week mijn Peettante Mariël en Bas langs komen hier in Berlijn. Erg gezellig en heb er dan ook zin in.

Ik moet wel bekennen dat het nog niet allemaal roze geur en manneschijn is geweest, en ik ook al wat diepte punten gehad heb. Ook heb wel wat moeite gehad om mijn draai te vinden. Ik denk dat ik alles te snel wou. Ik ben pas 2 weken echt alleen hier en mijn vrije dagen vond ik erg moeilijk. Na een goed gesprek met mijn broer en zus heb ik me erover heen kunnen zetten en heb ik via facebook meiden benadert die ook hier zitten. Nu ga ik morgen bijvoorbeeld met een meisje lunchen en laat ze me beetje Berlijn zijn. Erg leuk dus. Berlijn is dan ook 10x anders dan Tenerife waar ik me draai de eerste dag al gevonden had haha.
Ook mijn huisgenoot helpt me erg en zo leer ik steeds meer mensen kennen.

Zo zijn we zaterdag de 2e keer opstap geweest hier. Party Party Hits Hits heette het. Een super gezellig 90's party. De locatie.. ja dat is nou typisch Berlijn: een plek waar je normaal nog niet dood gevonden wilt worden is vervolgens een van de bekendste plekken om opstap te gaan. Het lijkt een zwerver wijk maar wat kun je daar goed een feestje bouwen.

Oh en morgen ga ik met mijn huisgenoot mee doen aan een bootcamp. Die zich plaatst vind op Tempelhofer veld. Oef dat gaat afzien worden.

Verder ben ik erg blij dat ik een oogmasker mee had genomen, aangezien mijn gordijnen niet echt donker maken en ja ik heb me ook maar oordoppen aangeschaft, aangezien ik langs de keuken slaap en aan de kant van de binnenplaats waar elke morgen de vuilnis word opgehaald. Kun je je al voorstellen hoe ik dus slaap haha. Met oogmasker en oordoppen in. Niet echt charmant maar ja mijn slaap heb ik toch echt nodig.

Sow ik zie dat ik alweer een hele lap tekst heb geschreven, dus ga er maar weer eens mee ophouden.

Zo zie je maar elk dieptepunt heeft weer 2x zoveel voordelen. Heb erg zin in morgen.

Tot snel allemaal!

XX Lotte

  • 21 Mei 2014 - 20:08

    Bas:

    Hey zusje,

    Leuk om weer een stukje te lezen over je verblijf in Berlijn! Ik vind het knap dat je je helemaal alleen staande houdt! Af en toe een zetje in de juiste richting is het minste wat wij kunnen doen;).

    Ben benieuwd hoe het je in de Spa afgaat. Als ik zo zie hoe je iedereen thuis in de watten legt, denk ik dat dat allemaal helemaal goed gaat komen!

    Geniet van je vrije dagen en geniet vooral van het leren kennen van Berlijn en nieuwe stapbuddy's!

    Tschüss!


  • 21 Mei 2014 - 21:33

    Mariël:

    He Lot,

    We zijn het helemaal met je broer eens, jij doet het toch maar even daar in je eentje!
    Bas en ik zijn erg benieuwd hoe het is om jou daar te zien. Weer eens een andere ontmoetingsplek dan Nederweert of Randwijk haha.
    Hou je taai, geniet van al het nieuwe en tot heel snel :)!
    x

  • 23 Mei 2014 - 13:04

    Loes:

    He zusje,

    Als ik dit zo lees, lijken er toch wel meer voordelen dan nadelen te zijn hoor! Ik zag al een heerlijke foto op fb van een zonnende Lotte int park, & leuk ook dat je met die meiden van facebook Berlijn kunt verkennen! Alles goed onthouden voor als ik er ben he haha ;)

    En precies wat Bas zegt: als je even een dipje hebt sleuren wij je er gewoon doorheen! & als straks de drie maanden voorbij gevlogen zijn, ben je een geweldige ervaring rijker :)
    En over die chinees die zijn handjes niet thuis kan houden, heel goed dat je van je afbijt! & anders hakkietakkiewegzakkie he haha!

    Heel veel succes in de spa, maar dat kan niet anders dan goed komen!!

    Tot de 13e xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Lotte

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 900
Totaal aantal bezoekers 22229

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 06 Mei 2016

Cruiseschip

27 April 2014 - 31 Juli 2014

Berlijn

17 Juli 2013 - 18 Oktober 2013

Tenerife

Landen bezocht: