Eerste werkdagen! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Lotte Scheijven - WaarBenJij.nu Eerste werkdagen! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Lotte Scheijven - WaarBenJij.nu

Eerste werkdagen!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

07 Mei 2014 | Duitsland, Berlijn

Zo vrijdag had ik dan mijn eerste introductie dag. Erg spannend en vol verwachting hoe het zou zijn. Toen ik eenmaal bij hotel aankwam bij de persooneelsruimte, stonden er nog 17 mensen voor de deur te wachten. Ik dacht dat ik als enige in de Spa zou komen en daar uitleg en alles zou krijgen. Maar nee dat was totaal niet het geval.. We werden met 18 man naar een vergaderzaal gebracht waar we via powerpoints naar alle regels en veiligheids--maatregelen etc. moesten luisteren. Ik was natuurlijk de enige die niet Duits was. Ik vond het dan ook erg moeilijk om mezelf te kunnen uiten aangezien mijn Duits op dat moment waardeloos was haha.

Na het voorstellen en algemene informatie, hebben we een rondleiding in het hotel gekregen. Nou echt om je ogen mee uit te kijken. Zo mooi!! Na de lobby en de balzalen zijn we naar 2 kamers mogen gaan kijken. Een normale kamer (normaal noemen hun het maar dat is al super luxe). Deze kamer koste per nacht €300,- en was de goedkoopste kamer die ze hadden. Jaaa en toen gingen we naar de Presidential suite. In een woord WOUWWWW. Je komt er binnen en dan heb je een soort ronde gang waar allemaal pilaren staan. En tussen elke pilaar was een nieuwe kamer. Als je naar links liep kon je naar de badkamer en de walk-in kast lopen. Vanuit daar kon je door naar de master bethroom. Zo een waar je alleen maar van kan dromen. Een tafel ter hoogte van het bed waar dan zo een tv via afstandsbediening in omhoog kwam. Vanuit daar liep je het kantoor in. Dan kon je door naar de woonkamer. Super mooi ingericht, heel modern maar ook weer die oudere sfeer erin. Daarna kon je doorlopen naar een prive vergaderzaal en de keuken. Ook keek deze suite recht op de Brandenburger Tor. Ja en dan is de vraag wat kost nou zo een Presidential Suite. Nou deze kost per nacht €1400,-.. Dus laten we nog maar even verder sparen haha.

Na de kleine rondleiding zijn we terug naar de vergaderzaal gegaan en hebben we weer naar powerpoints geluisterd. Ja dat ze streng en strikt zijn weet ik nu wel. Je mag namelijk geen foto's in het hotel maken omdat je dan privacy schendt.. Erg jammer want ik had graag foto's willen maken en het jullie willen laten zien. Maar helaas moet ik het jullie maar met mijn fantasie uitleggen. Ook mag je als werknemer niet vertellen dat je in dit hotel werkt op social media. Omdat het dan kan zijn dat er mensen zien dat jij daar werkt en zich voor gaan doen als jou en dan celeberties lastig gaan vallen. Het hotel is erg met privacy bezig. Heel goed natuurlijk maar daarbij vertel ik jullie dus nu ook dat ik nergens meer de naam van het Hotel mag noemen en dus maar stage hotel zeg haha.

Nog wat voorbeelden die niet mogen: Een vrouw mag niet meer dan 1 oorbel per oorlel, en niet meer dan 1 ring per hand. Een man mag totaal geen oorbellen en maar 1 ring per 2 handen. Ook mag je niet 2 verschillende haarkleuren hebben of paars/rood/blauw noem het maar op. Dan hebben we natuurlijk nog geen tattoo's en piercings. Deo is verplicht en na het roken pepermuntje en parfum ook. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Tussen de middag hebben we in het Quarré restaurant mogen eten. Dat was erg lekker en super luxe. Toen het dan eindelijk 6 uur was. Was ik zo gaar als een konijn. Barstende hoofdpijn van de vele informatie in het vloeiend Duits. Deze dag was me dan ook wel erg zwaar tegengevallen helaas.. Gelukkig waren Pap en Mam er nog om me op te vangen en nog wat moed in te praten. Die zaterdag en zondag had ik gelukkig ook vrij en kon ik nog genieten van de laatste dagen met Pap en Mam.

Zaterdags zijn we lekker ergens gaan ontbijten en vervolgens naar een bekende markt geweest in mijn buurt. Hebben we nog gekeken waar ik het beste boodschappen kan doen en ben ik me gaan aanmelden in de sportschool in de buurt. (Waar ik achteraf beter niet heen had moeten gaan aangezien er ook een sportschool was van 17 euro per maand en ik nu 50 betaal. Maar ach zolang ik maar gezond kan blijven doen.

Zaterdag avond zijn we nog lekker de laatste keer gaan uiteten en zijn we nog naar een Shisha bar geweest. Pap en Mam wisten wel wat het was maar hadden het nog nooit gedaan. Ze vonden het nog erg lekker ook haha. Echt een super gezellige avond gehad en ze vonden het nog lekker ook. We hadden gekozen voor de smaak appel en hebben daar zowat de hele avond nog cocktails gedronken.

Ja en zondagmorgen is dan het moment gekomen dat ik afscheid moest nemen van Mam en Pap. Nadat ze nog wat spullen gebracht hadden heb ik ze om 11 uur s'morgens uitgezwaaid. Het viel me gelukkig nog mee.

Aangezien het een lang weekend was in Duitsland had ik mijn huisgenoten nog steeds niet gezien. Ja zondag kwamen ze een voor een allemaal binnen. 4 jongens zijn het haha dus ik ben de enige vrouw in huis. 2 Vietnamese vrienden die hier studeren dan nog een Duitse jongen en een Nederlander. De Nederlander is erg gezellig en wil me dan ook wel Berlijn laten zien. Erg tof dus.

Ja en na die zware vrijdag was het maandag dan de dag voor introductie 2. Gelukkig viel deze heel erg mee en ging het een stuk beter.

En ja gister was het dan mijn eerste werkdag. Ik moest om 2 uur aanwezig zijn tot half 11. Heel stomme tijd maar dat is omdat ik de eerste 2 weken Pool en Sauna sta. Na een rondleiding in de Spa, die echt adembenemend mooi is! Heel modern en strak. Super veel behandelkamers en 3 verdiepingen. Je hebt begane grond voor receptie en kapper, dan ga je -1 waar je de behandelkamers hebt en dan kun je nog -2 waar dan de prive suites voor de Spa zijn. Hier kun je een kamer met sauna, bubbelbad, stoomcabine en een behandelstoel voor 1 uur voor €100,- boeken, boek je voor 2 uur dan betaal je €200,- maar krijg je er wel wat hapjes en champagne bij. En ow ja deze prijzen zijn EXCLUSIEF de behandeling die je dan nog moet boeken.. Ja dat zijn dus nog eens prijzen en het mooie is dat deze kamers het weekend vol geboekt staan en zelfs moeilijk is om er nog doordeweek een te krijgen. Je moet namelijk 3 weken vantevoren aangeven als je in het weekend zo een suite wil boeken.
Maar terug naar mijn werkdag. Na de rondleiding heb ik mijn pakje ontvangen en ben ik naar het Zwembad gebracht. Hier heb ik mijn 3 andere medewerkers leren kennen en heb ik vervolgens de hele dag gewerkt met een werknemer aangezien die andere 2 klaar waren met werken. Het zwembad is ook echt weer super klasse. De 5 sterren + is duidelijk aanwezig in het hele gebouw. Mijn erg gezellige mede collega heeft me alles uitgelegd wat hun moeten doen. Van handdoeken naar de was brengen en de al opgevouwde handdoeken weer terug op de stoelen leggen, tot de kassa bedienen en koffie etc brengen naar klanten. Van het water bijvullen tot de badjassen bijvullen in alle lockers van de kleedruimte. Heel veel te doen en echt een super leuke werkdag gehad. Een dikke meevaller dus na die 2 zware introductie dagen. Mijn werkuren zijn alleen het minste van het zwembad staan. Je werkt of van 6.00 tot 14.30 of van 14.00 tot 22.30. Lange dagen dus. Ik heb zelfs gister al een paar keer alleen moeten staan, dat was eng maar ook wel goed voor me want zo leer ik het snelst.

Ja en vandaag en morgen heb ik weer vrij dus ga ik genieten van het mooie Berlijn en sporten. Vrijdag tot en met zondag werk ik weer en dan maandag en dinsdag weer vrij. Dan werk ik nog van woensdag tot zondag in de Pool en vervolgens word ik al verplaatst naar de Spa. Erg benieuwd dus!

Zo dat was weer een hele lap tekst van mijn drukke 5 dagen.

Ik hou er weer mee op aangezien jullie nu weer op de hoogte zijn.

Dikke kus, Lotte

PS. Ik zet ze niet meer op facebook dus als je me wil blijven volgen, bekijk dan regelmatig mijn site of stel de mailfunctie in. Dan krijg je een mailtje als ik er weer een verslag op gezet heb.

PPS. Vergeet niet te reageren, dat vind ik erg leuk:)

TSCHÜSSS

  • 07 Mei 2014 - 20:02

    Marjo Janssen:

    Hallo Lotte.
    Wat weer leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt. Ik wou dat ik eens binnen een kijkje mocht nemen, klinkt allemaal super de luxe. Fijn te horen dat je leuke collega's hebt en ook een Nederlander. We wensen je heel veel succes en veel plezier. Tot de volgende keer. Groetjes uit Nederweert xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Lotte

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 22263

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 06 Mei 2016

Cruiseschip

27 April 2014 - 31 Juli 2014

Berlijn

17 Juli 2013 - 18 Oktober 2013

Tenerife

Landen bezocht: