Nieuwe avontuur is begonnen! Berlijn :) - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Lotte Scheijven - WaarBenJij.nu Nieuwe avontuur is begonnen! Berlijn :) - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Lotte Scheijven - WaarBenJij.nu

Nieuwe avontuur is begonnen! Berlijn :)

Blijf op de hoogte en volg Lotte

01 Mei 2014 | Duitsland, Berlijn

Ja mijn volgende buitenlandse stage is vanaf zondag weer begonnen. Deze 3 maanden zit ik in jawel... BERLIJN! Aangezien ik dits keer alleen gaan, zijn pap en mam deze week meegekomen om me een beetje wegwijs te maken. Zondag dus na een erg gezellig laatste dagje Nederlands (koningsdag), dan toch echt vertrokken naar deze geweldige stad.

Toen we hier rond 4 uur zijn aangekomen, zijn we het appartement van pap en mam gaan bekijken. Ik kon pas vandaag (donderdag) mijn sleutels ophalen, dus sliep de eerste dagen bij pap en mam in het appartement. Heel leuk appartementje in de wijk Friedrichshain, waar ik ook mijn kamer heb. Deze buurt ligt zo een 30 minuten van mijn stage hotel af. Erg gezellig buurt met veel restaurantjes en studenten. Pap, mam en ik hebben vooral 1 woord voor deze wijk.. Alternatief haha. Hier kan en mag alles. Overal lopen mensen met bier en drank in hun hand, in parkjes te chillen en wat rond te hangen.

Maandags zijn we al het papier werk gaan doen en zijn we naar het studentenhuis van mij gaan kijken. (helaas konden we er nog niet in) Het is hier deze 4 dagen echt top weer geweest. Lekker zonnetje en 22 graden. Korte mouwen weer dus. Hier hebben we dan ook vaak van genoten met wat drankjes op het terras.

Dinsdags zijn we naar Potsdam geweest, dit is een stad buiten Berlijn en staat bekend om zijn oude gebouwen. Heel mooi stadje. We hebben hier zo een city tour gedaan in een dubbeldekker. Mooie stad en ook zeker een aanrader voor als je naar Berlijn komt, om dit op te terug weg mee te pakken.

Woensdags hebben we en fiets tocht gedaan door heel Berlijn heen. Zo hebben we alle bezienswaardigheden nog eens kunnen bekijken en ons kunnen oriënteren in mijn nieuwe stad. Leuk om heel Berlijn nog eens gezien te hebben.

Vandaag was dan eindelijk de dag om mijn sleutels op te halen van mijn nieuwe kamer. Helemaal benieuwd natuurlijk hoe het eruit zou zien en hoe mijn huisgenoten zijn. Mijn kamer is echt top! Mooi en makkelijk ingericht met Ikea meubilair. Foto's stuur ik er natuurlijk bij. De keuken is een beetje een puinhoop maar ach als dat het enige is. De badkamer is namelijk ook heel schoon. Mijn huisgenoten heb ik nog niet gezien, aangezien die er nog niet zijn. Nog even in afwachting dus! Ook ligt het ideaal, zo een 20 minuten van mijn hotel fietsen en een tram halte voor de deur. Een kleine 5 minuten fietsen en ik ben in de straten met de barretjes en restaurantjes.

Ja en morgen is dan na 4 dagen vakantie toch de dag aangebroken waarop ik naar mijn eerste werkdag ga. In het super luxe hotel van Berlijn. Dat hotel wat bij de Brandenburger Tor ligt. Weet je het nu nog niet haha.. Dan het hotel waar Micheal Jackson zijn kind uit het raam heeft gehouden. Echt een top luxe 5 sterren hotel. Erg benieuwd welke celebs ik dus tegen kom! Vandaag ook een wat gaan drinken op het terras. 2 koffie, 1 chocomelk en 3 stukjes taart.. €45,- dus niet bepaald goedkoop hahaha!
Ben echt benieuwd hoe het me gaat bevallen. Gelukkig heb ik morgen een introductie dag, dus denk dat ik vooral rondgeleid word en informatie krijg. Zaterdag en zondag ben ik alweer vrij en dan maandag heb ik mijn 2e introductie dag.

Zo ik ga er vandaag weer mee ophouden en eens kijken of ik mijn huisgenoten kan gaan ontmoeten.

Hou jullie snel weer op de hoogte!! (En vergeet niet te reageren :)))

Dikke kus vanuit Berlijn xx,
Lotte

  • 01 Mei 2014 - 21:03

    Loes Scheijven:

    Mmm jaloers hoor zusje, heerlijk zo lekker je nieuwe stad en plekje verkennen! En wat een geluk met het weer zeg!! Ik wens je heeeel veel succes je eerste dagen & geniet nog even lekker met pap en mam. Tot snel! Dikke kus je zus

  • 01 Mei 2014 - 21:03

    Loes Scheijven:

    Mmm jaloers hoor zusje, heerlijk zo lekker je nieuwe stad en plekje verkennen! En wat een geluk met het weer zeg!! Ik wens je heeeel veel succes je eerste dagen & geniet nog even lekker met pap en mam. Tot snel! Dikke kus je zus

  • 01 Mei 2014 - 23:42

    Bas Scheijven:

    Klinkt super zusje! Ben erg benieuwd hoe je eerste dagen stage gaan bevallen! Dit gaat vast goed komen. Veel plezier en geniet ervan! Hopelijk heb je een beetje outgoing mede bewoners. Dan zie je waarschijnlijk ook nog iets van het nachtleven van Berlijn!! Groetjes Bas

    Ps. Keep me updated! Ik volg in iedergeval met veel nieuwsgierigheid je blog

  • 05 Mei 2014 - 18:50

    Ann:

    Fijn te horen dat je het goed gaat met je. Oma bedankt je voor het filmpje. We hebben er vanmiddag nog een keer naar gekeken. Je kamer ziet er mooi uit. Heel veel succes en dat komt zeker goed! Dikke kus van Oma, Opa onkel Rudi en Ann xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Lotte

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 22261

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 06 Mei 2016

Cruiseschip

27 April 2014 - 31 Juli 2014

Berlijn

17 Juli 2013 - 18 Oktober 2013

Tenerife

Landen bezocht: