I survived, Hello Caribean and Bahama's!! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lotte Scheijven - WaarBenJij.nu I survived, Hello Caribean and Bahama's!! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lotte Scheijven - WaarBenJij.nu

I survived, Hello Caribean and Bahama's!!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

25 November 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hee trouwe volgers ,

I survived!! Ja ik kan veilig zeggen dat ik goed ben aangekomen na 10 zee dagen in Amerika. Wouw wat was het goed om weer wat land onder mijn voeten te hebben na 6 zee dagen achter elkaar. Gelukkig viel de crossing met het schip heel erg mee. Ze zeiden dat het erg hels zou worden maar de zee was verrassend rustig en hebben dus nergens last van gehad.

Ik weet dat het alweer even geleden is dat ik jullie achter gelaten heb met mijn laatste verslag. En dat er weer veel gebeurd is deze laatste maand kun je ook wel zeggen. Vorige verslag heb ik jullie verteld dat het niet altijd even makkelijk is hier. De geweldige achtbaan van ups en downs is nog steeds niet afgelopen. Ik denk dat het gewoon een ding van het schip is. Je leert ermee leven.

Na de laatste cruise van Venetië naar Barcelona hebben we een crossing van 16 dagen gehad. 2 dagen op zee daarna kwamen we in het verassend mooie Madeira aan. Wat een geweldig eiland. We hebben een kabelbaan omhoog gedaan en het is een traditie in Madeira om in een houten slee omlaag te glijden. Wat een ervaring. Samantha en ik zaten samen in een slee en 2 personen duwde ons van de berg af. Hun rende 2 kilometer lang met ons mee en stuurde ons door de steile straten heen. Kwam niet meer bij van het lachen.

Daarna heb ik 6 zee dagen overleefd voor we eindelijk in het mooie Caribean aankwamen. Toen hebben we 4 port dagen gehad. We begonnen met St. Johns, Antigua waar we heerlijk naar het strand gegaan zijn. Op het strand hadden we internet en heb ik super leuk even kunnen skypen met de hele familie. Goed om Oma, Opa, tantes, nichten, neven en pap en mam even te hebben kunnen zien. Daarna kwamen we aan in St. Kitts en dag erna in St. Maarten, hier hebben Jarred, Samantha en ik jetski’s gehuurd. Wat was dat leuk om te doen. Samantha en ik hadden 1 jetski samen en Jarred 1. Een keer vol in het water gevlogen maar haha wat was het leuk. De laatste dag in St. Thomas kon ik helaas niet van het schip af omdat ik alleen in de morgen vrij was en we boatdrill hadden. Deze was extra speciaal omdat de coast guard op het schip kwam.

Ons schip is niet meer in Amerika geweest voor de afgelopen 5 jaar. We moesten dus erg veel testen doen om door de controle te komen. Helaas duurde dit de hele morgen. Daarna hadden we nog 2 zee dagen en toen kwamen we dan eindelijk aan in Port Canaveral, Florida. Vanaf hier zijn de 7 daagse cruises begonnen. De ene week zijn we in Oost Amerika en de andere week in West Amerika. Van de Bahama’s naar Jamaica dus. En wat is het weer lekker hier!! Elke dag zon en heel afentoe een kleine bui. Niet te praten over de kraakheldere blauwe zee en de witte stranden.

Btw we zijn door de coast guard gekomen en ze hebben me nu veranderd van assistent naar section Leader. Dit betekend als er een echte emergency is dan moet ik in mijn sectie de gasten inchecken zodat ik kan zien we er nog op het schip zijn en wie niet. Daarna moet ik zorgen dat ze allemaal een life jacket hebben en ze veilig in de lifeboat komen. Het is de bedoeling dat ik ook mee gaan in de lifeboat. Wat goed is voor mij want dan ben ik het snelste van het schip als er wat gebeurd. Maar wel veel verantwoordelijkheid voor iemand die 20 jaar is.

We hebben nu een Jamaica band op het schip. Heerlijke muziek met de trommels. Als je terug komt van je leuke dag in de ports, staan hun je op te wachten en te verwelkomen terug op het schip. Mega sfeertje. Ook spelen ze veel aan het zwembad.

Oh je raad het niet maar de Kerstboom staat hier al op elke plek op het schip.. Hele rare gedachten dat het in 1 maand al Kerstmis is. Al helemaal omdat ik nog steeds in een klimaat van 27+ zit. Ik kan niet wachten tot December en eindelijk Pap en Mam weer te zien.

Het verkopen en promoten blijft moeilijk maar gelukkig gaat het hier met alle Amerikanen stukken beter.

Ik heb weer lekker vrij met Alicia, we zijn weer in een groep geplaatst. Helaas niet meer met mijn huisgenoot Sam maar misschien maar beter ook want soms botsten we een beetje omdat we zo hetzelfde zijn.

En ik heb de morning show gedaan, dit is een show dat elke morgen op de tv komt en gemaakt word op het schip wat er de hele dag op het schip als activiteiten gedaan word. Ik heb wat verteld over mijn behandeling en gepromoot voor gratis consultations.

Ons ritme hier is slapen, werken, slapen, crewbar en weer slapen. En dat zo ongeveer elke dag haha. Laatste tijd wat minder crew bar omdat ik gewoon veel te moe ben.

Oh ik vergeet het bijna te zeggen. Er was brand in de spa.. Het was een zee dag en om half 8 kwamen we binnen zoals gewoonlijk. We waren allemaal een beetje laat en we hebben altijd een meeting om half 8 over wat de targets zijn voor de dag, hoe ver we zijn in de cruise etc. Ik zag dat de sauna en steam nog niet aangezet was dus deed ze snel aan en liep door naar de meeting. Om 8 uur ben ik met mijn gast begonnen en om 8.15 hoorde ik Code Fire, Deck 12, Zone 3, Male Sauna.. Ik schrok me dood en moest gewoon in mijn behandelkamer blijven doen dat er niks aan de hand was.. Toen ik uit mijn behandeling kwam vroeg mijn manager of ik de sauna etc. aan gezet had. Dus ik reageerd ja. Blijkbaar had housekeeping met poetsen een stuk hout op de kolen van de sauna gelegd en niet verwijderd. Toen ik de sauna aanzette is dat droge hout dus gaan branden. Alicia moest om 8 uur de tempratuur in de sauna checken (wat we elk uur moeten doen), toen ze in de sauna liep kwam er allemaal rook uit.. Ze kon bijna niks zien maar met haar blonde hoofd heeft ze toch nog gekeken wat de temperatuur was terwijl haar hoofd 30 centimeter van de vlam was hahaha:p. Toen ze terug kwam bij de receptie zei ze: Ik denk dat er iets fout is met de sauna. Dus Jarred is gaan kijken en er lag dus hout op de kolen. Hij heeft dit in de douche gegooid en geblust. Gelukkig moeten we altijd checken en is de brand dus snel genoeg geblust zonder dat er gewonde raakten.

Helaas hebben ze mij een warning gegeven.. Dit betekend 3 warnings en ze sturen je naar huis. Omdat ik dus niet vantevoren de sauna gecheckt had of alles veilig was voor ik het aanzette is het mijn schuld dat er brand was. Hierdoor hebben ze mijn manager en mij een waarschuwing moeten geven. Als ik niet van Steiner was maar van NCL hadden ze me direct naar huis gestuurd.. Vuur is het gevaarlijkste op een schip. Oh en het stomme is Alicia die haar heeft in de sauna steekt en zegt ik denk dat er iets mis is heeft samen met Jarred een award gekregen voor het blussen van een brand.

Ja zoals je hoort is er weer genoeg gebeurd in deze maand en ben ik alweer 3 maanden op het schip en 4 maanden van huis. Tijd vliegt. Ik kan niet wachten tot Pap en Mam hier zijn.

Ook heb ik nog zoveel leuke dingen op het programma, van skydiven tot zwemmen met de dolfijnen en van het bezoeken van de watervallen tot Nieuwjaar vieren op het schip.

Het leven is zo slecht nog niet met 30 graden en de geweldig mooi ports die ik nog mag gaan bezoeken. Hoop dat het met jullie allemaal goed is en ik zie jullie allemaal snel weer!!

Kus,
Lotte

  • 25 November 2015 - 09:14

    Marjo Janssen:

    W A U W wat klinkt het allemaal fantastisch. Heerlijk om allemaal die mooie plekjes even te kunnen bezoeken. Ik kan me wel helemaal voorstellen als je zolang op het schip zit dat je blij bent af en toe vaste bodem/wit strandzee onder je voeten te hebben. Ben blij voor je dat jij je daar zo lekker voelt.
    Geniet ervan Lotte xxx

  • 30 November 2015 - 14:15

    Mariël:

    Niet echt saai bij jou daar Lot! Jemig wat maak je een hoop mee.
    Ik ben wel jaloers op het feit dat je zulk mooi weer hebt, maar verder helemaal niet!
    Het is me een uitdaging zeg.......
    Hou vol, ga door, en voor je het weet zijn pap en mam er :) Mét kadootjes, bijna 21!

    Dag lieve Lot, heel veel groetjes en hou ons op de hoogte.

  • 04 December 2015 - 15:00

    Oma Scheijven:

    Fijn te lezen dat het zo goed is daar. Ik verheug me al op het nieuwe verslag en foto's. Nog even en dan het bezoek van pap en mam. Heerlijk toch. Jammer dat je er zaterdag (sinterklaas) niet bij bent. Ik heb hele mooie dobbelkadootjes gekocht. Maar je kunt niet alles hebben. Toch! Werk ze en veel plezier. Dikke kus Oma & Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 22247

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 06 Mei 2016

Cruiseschip

27 April 2014 - 31 Juli 2014

Berlijn

17 Juli 2013 - 18 Oktober 2013

Tenerife

Landen bezocht: